سرمایه‌گذاری ۴۴۰ میلیارد تومانی شهرداری شهرضا برای بازسازی بافت فرسوده شهری مسئول بازآفرینی شهری و توسعه گردشگری شهرداری شهرضا گفت: مراحل تأیید ستاد بازآفرینی استان نیز به انجام رسیده که برای انجام این پروژه‌ها اعتباری بالغ بر ۴۴۰ میلیارد تومان پیش‌بینی و درخواست‌شده است که پیگیری‌های مستمر برای تأمین اعتبار موردنیاز در حال انجام است. […]

مسئول بازآفرینی شهری و توسعه گردشگری شهرداری شهرضا گفت: مراحل تأیید ستاد بازآفرینی استان نیز به انجام رسیده که برای انجام این پروژه‌ها اعتباری بالغ بر ۴۴۰ میلیارد تومان پیش‌بینی و درخواست‌شده است که پیگیری‌های مستمر برای تأمین اعتبار موردنیاز در حال انجام است.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران،نادر بدریان با بیان اینکه امروزه توجه به بافت‌های فرسوده ناکارآمد شهری و رفع ناپایداری به لحاظ اقتصادی و اجتماعی و شهرسازی در شهرضا به موضوع محوری و اساسی برای همه مسئولان تبدیل شده است، اظهار کرد: وجود سطح وسیع از بافت فرسوده توأم با بافت باارزش تاریخی و سکونت‌های غیررسمی در قالب شهرک‌ها و محلات اقماری شهر همت والا و عزم جدی همه شهروندان و مالکان و مسئولان شهر را می‌طلبد.

مسئول بازآفرینی شهری و توسعه گردشگری شهرداری شهرضا با بیان اینکه باید با جدیت و وفاق بتوانیم بر این معضل فائق آییم، تصریح کرد: به تجربه ثابت شده است حضور و دخالت شهرداری به تنهایی و در غیاب ذی‌نفعان و مردم هیچ تأثیری در فرایند نوسازی و باز زنده‌سازی محلات هدف ندارد.

وی ادامه داد: موضوع مهم‌تر در فرایند بازآفرینی شهری تبیین و تفکیک وظایف دستگاه‌های متولی برای ارائه خدمات به این گونه محلات و تفکیک نوع خدماتی است که باید توسط شهرداری و سایر دستگاه‌ها به مردم ارائه شود.

بدریان با ذکر مثالی در این باره تأکید کرد: به طور مثال سکونت‌گاه‌های غیررسمی عمدتاً فاقد استانداردهای شهرسازی از حیث کاربری‌های عمومی و خدماتی هستند و یا این که در بافت میانی و فرسوده عمده فعالیت تخریب و نوسازی و مرمت ابنیه تاریخی و میراثی توأم با تعریض معابر محلات برای دسترسی آسان مطرح است.

مسئول بازآفرینی شهری و توسعه گردشگری شهرداری شهرضا با اشاره به همکاری شهرداری شهرضا و شورای اسلامی شهر برای احصاء و شناسایی نقاط ضعف و کسری و کمبودهای شهری، خاطرنشان کرد: در تعداد هفت محله از ۳۳ محله نیازمند مداخله در جلسات و کارگروه‌های فنی فشرده نسبت به تدوین برنامه‌های اقدام مشترک برای این محلات در قالب ۷۶ پروژه با رویکرد ارتقای سطح زندگی و دسترسی آسان به خدمات و اماکن خدماتی و رعایت اصل توازن و توزیع خدمات اقدام کرده‌ایم.

وی افزود: با حسن نظر فرماندار شهرستان، مراحل تأیید ستاد بازآفرینی استان نیز به انجام رسیده که برای انجام این پروژه‌ها اعتباری بالغ بر ۴۴۰ میلیارد تومان پیش‌بینی و درخواست‌شده است که پیگیری‌های مستمر برای تأمین اعتبار موردنیاز در حال انجام است.

بدریان با بیان اینکه اکثر پروژه‌های عمرانی و شهرسازی و خدماتی شهرداری شهرضا در این گونه بافت‌ها در حال انجام است، اظهار کرد: طرح احداث خیابان‌های امام علی(ع) و شهید کشوری و یا احداث پارک محله قشقایی و جدول‌گذاری و خیابان شهدای منا و مرمت بازسازی خانه تاریخی کسراوی و مرمت بازار قدیم شهرضا در حوزه بازآفرینی شهری انجام و یا در حال انجام است.

مسئول بازآفرینی شهری و توسعه گردشگری شهرداری شهرضا نکته مهم و قابل‌توجه در مورد احیاء بافت فرسوده را ساماندهی و تخریب و نوسازی این بافت‌ها عنوان کرد و گفت: با توجه به مشکلات عدیده‌ای که در این مسیر وجود دارد قوانین و تسهیلات کارسازی نیز توسط شهرداری و شورای اسلامی شهرضا، دولت و ستاد ملی بازآفرینی شهری تصویب و ابلاغ شده است.

وی در پایان تصریح کرد: شهروندان، مالکان و سرمایه‌گذاران می‌توانند برای بهره‌مندی از این فرصت و بسته‌های تشویقی به واحد بازآفرینی شهرداری شهرضا مراجعه و کسب اطلاع کنند.