به مناسبت یکصدمین سال تاسیس جمعیت هلال احمر در ایران اسلامی و روز جهانی کمک های اولیه اجرای طرح آموزشی احیای قلبی، ریوی در آذربایجان غربی آغاز شد. به گزارش پایگاه خبری شهیدیاران، به نقل از خبرگزاری صدا و سیما مرکز آذربایجان غربی، این طرح با هدف ارائه آموزش های اصولی و همگانی به منظور […]

به مناسبت یکصدمین سال تاسیس جمعیت هلال احمر در ایران اسلامی و روز جهانی کمک های اولیه اجرای طرح آموزشی احیای قلبی، ریوی در آذربایجان غربی آغاز شد.

به گزارش پایگاه خبری شهیدیاران، به نقل از خبرگزاری صدا و سیما مرکز آذربایجان غربی، این طرح با هدف ارائه آموزش های اصولی و همگانی به منظور آگاهی بخشی به جامعه و در راستای ارتقای سطح آمادگی در مخاطرات در مدت ۱۰۰ روز با مشارکت کارشناسان و جوانان هلال احمر اجرا می شود.

حجت رستمی معاون آموزش، پژوهش و فناوری جمعیت هلال احمر آذربایجان غربی در گفتگو با خبرگزاری صدا وسیما گفت : اقدامات غیر اصولی در احیای قلبی و ریوی سالانه جان هزاران نفر را در حوادث به خطر می اندازد و آسیب های زیاد روحی و روانی را به بار می آورد لذا برای پیشگیری از این مخاطرات کمپین آموزشی احیای قلبی و ریوی در نقاط پرتردد شهرهای آذربایجان غربی اجرا می شود.

وی افزود : در اجرای این طرح تعدادی از کارشناسان ، متخصصان و جوانان هلال احمر علاوه بر آموزش احیای قلبی و ریوی ، کمک های اولیه را نیز به مردم آموزش می دهند . 

معاون آموزش ، پژوهش و فناوری جمعیت هلال احمراستان اضافه کرد : این طرح با ایجاد ایستگاه های آموزشی در نقاط پرتردد شهرهای استان به مدت یکصد روز ادامه خواهد داشت.

رستمی آموزش های عمومی و همگانی را از رسالت های مهم جمعیت هلال احمر دانست و تصریح کرد : از ابتدای امسال جمعیت هلال احمر استان با برگزاری ۶۳۰ دوره آموزشی تخصصی و عمومی بیش از ۱۳ هزار نفر را زیر پوشش آموزش کمک های اولیه و امداد نجات قرار داده است .
وی اجرای طرح هر خانواده یک امدادگر را از برنامه های اولویت دار این جمعیت در استان اعلام و بر ضرورت مشارکت خانواده ها در اجرای این طرح برای کاهش مخاطرات ناشی از حوادث طبیعی و غیر طبیعی تاکید کرد.

آغاز طرح ملی آموزش احیای قلبی و ریویآغاز طرح ملی آموزش احیای قلبی و ریویآغاز طرح ملی آموزش احیای قلبی و ریویآغاز طرح ملی آموزش احیای قلبی و ریویآغاز طرح ملی آموزش احیای قلبی و ریوی

آموزش کمک های اولیه به کودکان با امکانات آموزشی کودک از دیگر بخش های این کمپین ملی است.
آذربایجان غربی در اجرای آموزش های همگانی از استان های برتر کشور محسوب می شود.