وزیر خارجه دولت نجات ملی یمن تاکید کرد که تنها راه حل بحران در این کشور توقف فوری تجاوزگری های ائتلاف متجاوز و تن دادن به مطالبات ملت یمن است و دولت نجات ملی خواهان برقراری صلحی عادلانه و شرافتمندانه است. به گزارش پایگاه خبری شهید یاران، به نقل از خبرگزاری العهد، هشام شرف وزیر […]

وزیر خارجه دولت نجات ملی یمن تاکید کرد که تنها راه حل بحران در این کشور توقف فوری تجاوزگری های ائتلاف متجاوز و تن دادن به مطالبات ملت یمن است و دولت نجات ملی خواهان برقراری صلحی عادلانه و شرافتمندانه است.

به گزارش پایگاه خبری شهید یاران، به نقل از خبرگزاری العهد، هشام شرف وزیر خارجه دولت نجات ملی یمن در دیدار با “ژویس مسویا” دستیار دبیرکل سازمان ملل تاکید کرد که تنها راه حل پیامدهای فاجعه انسانی که ائتلاف متجاوز در یمن بوجود آورده است، توقف فوری تجاوزگری و برداشتن تمام تحریم ها و همچنین پایان دادن به هر نوع حضور نظامی خارجی است.

وی در این دیدار به اوضاع انسانی مردم یمن در پی تجاوز به این کشور از مارس ۲۰۱۵ پرداخت.

هشام شرف گفت که تداوم توقیف کشتی های حامل مشتقات نفتی و گاز خانگی توسط کشورهای متجاوز و اجازه ندادن برای ورود آن ها به بندر الحدیده و عدم بازگشایی کامل فرودگاه صنعا پیامدهای فاجعه انسانی در تمامی زمینه ها را افزایش می دهد.

وزیر خارجه دولت نجات ملی یمن با تاکید بر اینکه موضع صنعا برای برقراری صلح عادلانه و شرافتمندانه برای مردم یمن روشن است، خاطرنشان کرد: صنعا خواستار تمدید آتش بس انسانی و نظامی و تحقق مطالبات آن است.

وی گفت که کشورهای متجاوز یعنی عربستان و امارات مطالبات برای آتش بس را می دانند و آن هم پرداخت حقوق کارمندان دولت و آمادگی برای ورود به مذاکرات صلح پایدار است.

هشام شرف گفت: صنعا خواسته میلیون ها یمنی را اعلام می کند و آن هم تحقق صلح شرافتمندانه به دور از توصیه ها و دیکته های خارجی است اما اگر هدف این است که وضعیت را در حالت « نه جنگ و نه صلح» قرار دهند، ما آن را به طور کامل نمی پذیریم.

وزیر خارجه دولت نجات ملی یمن همچنین از سازمان ملل خواست که برنامه های انسانی در یمن از جمله کمک های غذایی و دارویی و نقدی را افزایش دهد.

از سوی دیگر، معاون دبیرکل سازمان یمن تاکید کرد که وضعیت انسانی یمن در اولویت این سازمان است و اوضاع یمن راه حل نظامی ندارد.

پیش‌تر «محمد عبدالسلام» رئیس هیات مذاکره کننده یمن گفته بود که هیات مذاکره کننده یمن بر حق ملت یمن تاکید می‌کند و کشورهای متجاوز را مسئول شکست آتش بس می‌داند.

وی افزود: بر موضع خود مبنی بر ضرورت پرداخت حقوق همه کارمندان و مستمری بازنشستگان و برداشته شدن محاصره ظالمانه بندر الحدیده و فرودگاه صنعا تاکید کردیم.

عبدالسلام اضافه کرد: کشورهای متجاوز مسئول شکست آتش بس و افزایش رنج‌های ملت عزیز یمن هستند.

آتش بس یمن که بارها از سوی ائتلاف متجاوز سعودی نقض شده است به دنبال رایزنی‌های سازمان ملل متحد پیش از این یک بار تمدید شده بود. تمدید ۲ ماهه این آتش بس ۱۱ مرداد ماه به پایان رسید که مجددا تمدید شد و ۱۰ مهر پایان یافت.

همچنین «مهدی المشاط» رئیس شورای عالی سیاسی یمن گفته بود که آتش‌بس یمن با نقض مکرر آن توسط ائتلاف سعودی تقریبا از بین رفته است.

عربستان سعودی از ششم فروردین ۹۴ در قالب ائتلافی از چند کشور عربی از جمله امارات و با کمک و چراغ سبز آمریکا و حمایت رژیم صهیونیستی، حملات گسترده‌ای را علیه یمن – فقیرترین کشور عربی – آغاز کرد.