مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان، گفت: «گرامیداشت ۶ اردیبهشت سال‌روز نام‌گذاری سنندج در تقویم سالانه کردستان با یادآوری شکوه گذشته، میراثی ماندگار برای آیندگان است. به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران از کردستان، یعقوب گویلیان روز دوشنبه ۶ اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۱ ضمن تبریک فرا رسیدن روز سنندج، اظهار کرد: بنا به اسناد تاریخی و […]

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان، گفت: «گرامیداشت ۶ اردیبهشت سال‌روز نام‌گذاری سنندج در تقویم سالانه کردستان با یادآوری شکوه گذشته، میراثی ماندگار برای آیندگان است.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران از کردستان، یعقوب گویلیان روز دوشنبه ۶ اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۱ ضمن تبریک فرا رسیدن روز سنندج، اظهار کرد: بنا به اسناد تاریخی و روایات موجود، ششم اردیبهشت سالروز بنا نهادە شدن سنندج توسط سلیمان خان اردلان است، شهری که از لحاظ موقعیت جغرافیایی و همچنین وجود آثار طبیعی، تاریخی و باستانی فراوان به یکی از شهرهای مهم در ایران تبدیل شده است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان، افزود:اقدام موثر شورای فرهنگ عمومی استان در نام‌گذاری ششم اردیبهشت به‌نام روز‌ سنندج و درج آن در تقویم سالانه استان، فرصت مناسبی است تا از همه ظرفیت‌ها برای بالندگی این شهر استفاده شود.

او عنوان کرد: سنندج شهری است با غنای فرهنگی، تاریخی، طبیعی، دینی و عرفانی فراوان که تمام ظرفیت‌های لازم را برای رسیدن به افق‌های درخشان دارد.

گویلیان یادآور شد: امیدواریم با مدیریت صحیح و دلسوزانه و همکاری و هم‌افزایی میان دستگاه‌های اجرایی، در راستای معرفی ظرفیت‌های بالقوه استان در سطح ملی و بین‌المللی گام‌های مهمی برداریم.

کویستان عبدالحکیمی /کردستان