اجرای تمرین تمام عیار امداد ونجات استان اصفهان مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان اصفهان از برگزاری تمرین تمام عیار امداد و نجات با حضور ۱۷۰ نیروی عملیاتی و ۳۵ خودروی امدادی خبر داد. به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران به نقل از روابط عمومی جمعیت هلال‌احمر استان اصفهان؛ محمد نوید متقی با اشاره به برگزاری […]

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان اصفهان از برگزاری تمرین تمام عیار امداد و نجات با حضور ۱۷۰ نیروی عملیاتی و ۳۵ خودروی امدادی خبر داد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران به نقل از روابط عمومی جمعیت هلال‌احمر استان اصفهان؛ محمد نوید متقی با اشاره به برگزاری موفق این تمرین گفت: این برنامه‌ با سناریوی وقوع حادثه فرضی در معدنی در نزدیکی شهرستان نجف آباد طراحی و اجرا شد .

متقی افزود: انتقال تجهیزات، حضور نیروهای واکنش سریع و برپایی اردوگاه اسکان اضطراری، استقرار خودروهای امدادی، تخلیه و انتقال اضطراری مصدومین، جستجو توسط سگ های تجسس، تریاژ مصدومین، جستجو و نجات در کوهستان، جستجو توسط پهپاد، امدادرسانی در سیلاب جز این برنامه ها بود.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان اصفهان هدف از برگزاری این مانور را هم افزایی کلیه نیروهای عملیاتی، شناسایی نقاط ضعف و قوت تیم ها وچابک سازی تیم های عملیاتی عنوان کرد.

متقی برگزاری این مانور را در نوع خود در کشور متفاوت دانست و گفت: گستردگی زیاد، تنوع در عملیات، استفاده از فن آوری های جدید و به روز و تمرینات کاملا مهارتی و تخصصی در این تمرین، آن را از تمرینات قبلی متمایز کرده است.

گفتنی است این تمرین به مدت ۲۴ ساعت در میعادگاه مرکز تخصصی نجف آباد و با فرمان مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان اصفهان آغاز و خاتمه یافت.