بایدن در تماس تلفنی به زلنسکی گفت که ایالات متحده سیستم های دفاع هوایی پیشرفته ای را در اختیار اوکراین قرار خواهد داد. به گزارش پایگاه خبری شهیدیاران ،به نقل از خبرگزاری تسنیم ،آمریکا باردیگر وعده کمک های تسلیحاتی پیشرفته به اوکراین داد. این وعده را کاخ سفید در بیانیه‌ای تائید کرد و در این […]

بایدن در تماس تلفنی به زلنسکی گفت که ایالات متحده سیستم های دفاع هوایی پیشرفته ای را در اختیار اوکراین قرار خواهد داد.

به گزارش پایگاه خبری شهیدیاران ،به نقل از خبرگزاری تسنیم ،آمریکا باردیگر وعده کمک های تسلیحاتی پیشرفته به اوکراین داد. این وعده را کاخ سفید در بیانیه‌ای تائید کرد و در این ارتباط گفت: «جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا روز دوشنبه با همتای اوکراینی خود ولادیمیر زلنسکی گفت‌وگو کرد و به او اطمینان داد که واشنگتن به ارائه کمک‌های امنیتی به اوکراین از جمله سامانه‌های دفاع هوایی پیشرفته ادامه می‌دهد.»

براساس بیانیه کاخ سفید؛ گفتگوی روسای جمهور اوکراین و آمریکا در رابطه با حمله گسترده ای بود که روسیه به تاسیسات انرژی، نظامی و مخابراتی اوکراین انجام داده است. این حمله روز گذشته از سوی ارتش روسیه و در پاسخ به انفجار در پل کریمه صورت گرفت. بر اساس بیانیه کاخ سفید، رئیس‌جمهور آمریکا در این گفتگو حملات موشکی روسیه در سراسر اوکراین از جمله در کیف را «بی‌معنا» خواند.