بورس کالا تابع مصوبات شورای عالی بورس است مدیر نظارت بر بورس‌ها گفت: در خصوص عرضه خودرو در بورس کالا ضمن احترام به جایگاه شورای رقابت، بورس کالا تابع مصوبات شورای عالی بورس است.به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران، مهدی صبائی مدیر نظارت بر بورس‌ها گفت: طبق قانون بازار اوراق بهادار، شورای عالی بورس […]

بورس کالا تابع مصوبات شورای عالی بورس است

مدیر نظارت بر بورس‌ها گفت: در خصوص عرضه خودرو در بورس کالا ضمن احترام به جایگاه شورای رقابت، بورس کالا تابع مصوبات شورای عالی بورس است.
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران، مهدی صبائی مدیر نظارت بر بورس‌ها گفت: طبق قانون بازار اوراق بهادار، شورای عالی بورس بالاترین رکن بازار سرمایه است و تصویب سیاست‌های کلان بازار سرمایه را به عهده دارد. یکی از وظایف این شورا تعیین خط‌مشی و تدوین قانون و مقررات مربوطه است و کلیه مصوبات شورای عالی بورس برای بورس‌ها لازم‌الاجرا است.

وی افزود: عرضه خودرو در بورس کالا یکی از مصوبات شورای عالی بورس است و بورس کالا موظف است تا در چارچوب این مصوبه رفتار کند. لذا ضمن احترام به جایگاه شورای رقابت، بورس کالا تابع مصوبات شورای عالی بورس است.

صبائی در ادامه بیان کرد: ضمن اینکه این برای اولین بار نیست که در خصوص عرضه یک محصول یا تعیین قیمت پایه آن بین شورای رقابت و بورس اختلاف نظر وجود دارد؛ لذا در این مورد (عرضه خودرو در بورس کالا) کمافی‌السابق با رویکرد حمایت قاطع از حقوق سرمایه‌گذاران، به طریق اولی تابع قوانین و مصوبات شورای عالی بورس هستیم.

مدیر نظارت بر بورس‌های سازمان بورس در پایان خاطر نشان کرد: هر گونه ملاحظه‌ای در خصوص عرضه خودرو در بورس کالا صرفا و صرفا در شورای عالی بورس قابل بررسی است.قرار است فردا طبق جلسات منظم هفتگی جلسه‌ای شورای عالی بورس برگزار شود و این موضوع در دستور کار بورس قرار می‌گیرد البته باید گفت که تصمیم عرضه خودرو در شورای عالی بورس با حضور دادستان و وزیر صمت و سایر اعضا اتخاذ شده است.

صبایی گفت: ۱۰۰ هزار میلیارد تومان زیان انباشته دو خودرو ساز بزرگ بوده که با عرضه خودرو‌ها در بورس بسیاری از مصرف کنندگان توانسته اند خودرو خود را به راحتی خریداری کنند و از سوی دیگر باید گفت که قیمت گذاری از طریق فرمول تاکنون نتوانسته است بازار را به ثبات برساند.