مدیر کل بیمه سلامت استان اصفهان گفت:همه بیماران خاص با هر بیمه ای می توانند تا سقف ۵۰ میلیون تومان از خدمات صندوق حمایت از بیماران صعب العلاج استفاده کنند. به گزارش پایگاه خبری شهید یاران، محمدحسین صفاری گفت: سهم استان‌ها بر اساس سرانه جمعیتی از مجموع پنج هزار میلیارد تومان اعتباری که به صندوق […]

مدیر کل بیمه سلامت استان اصفهان گفت:همه بیماران خاص با هر بیمه ای می توانند تا سقف ۵۰ میلیون تومان از خدمات صندوق حمایت از بیماران صعب العلاج استفاده کنند.

به گزارش پایگاه خبری شهید یاران، محمدحسین صفاری گفت: سهم استان‌ها بر اساس سرانه جمعیتی از مجموع پنج هزار میلیارد تومان اعتباری که به صندوق بیماران خاص و صعب العلاج اختصاص یافته، تعیین شده است.

او با اشاره به سهم پنج درصدی استان اصفهان از این اعتبار ادامه داد: خدمات صندوق حمایت از بیماران صعب‌العلاج و خاص مازاد بر تعهدات بیمه‌های پایه و تکمیلی به این بیماران ارائه می‌شود و بیمه شدگان سایر سازمان‌های بیمه گر نیز می‌توانند با هماهنگی بیمه پایه خود از مزایای حمایتی این صندوق بهره‌مند شوند.

مدیر کل بیمه سلامت استان اصفهان گفت: بیماران خاص و صعب العلاج نشان دار شده استان از ابتدای آبان ماه خدمات تشخیصی، درمانی و دارویی مرتبط با بیماری خود را رایگان دریافت می‌کنند.

صفاری با اشاره به ابلاغ بسته خدمات بیماران خاص و صعب العلاج توسط سازمان بیمه سلامت، اضافه کرد: این بسته شامل ۲۷ بیماری است که به منظور پیاده سازی و اعمال بسته‌های مذکور، کد‌های دارو و خدمات مربوطه  در چارچوب بسته ابلاغی  در مرحله اول برای ۹ گروه بیماری در سامانه‌های الکترونیکی سازمان اعمال شده است.

به گفته او، این ۹ گروه بیماری شامل تالاسمی، هموفیلی، ام اس، دیالیز صفاقی، همودیالیز، موکوپلی ساکاریدوز، بال پروانه ای، سیستیک فیبروزیس و اوتیسم است و به زودی بسته خدمتی ۱۴ بیماری دیگر نیز در سامانه‌های سازمان بیمه سلامت بارگذاری خواهد شد.

صفاری خاطرنشان کرد: بیماران مشمول برای بهرمندی از خدمات این بسته‌ها باید به سامانه بیماری‌های نادر که در معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی ثبت شده مراجعه کنند تا به دنبال آن در سامانه نسخه نویسی و نسخه پیچی الکترونیک بیمه سلامت نشان دار شوند.

مدیر کل بیمه سلامت استان اصفهان گفت:همه بیماران خاص با هر بیمه‌ای می‌توانند تا سقف ۵۰ میلیون تومان از خدمات صندوق حمایت از بیماران صعب العلاج استفاده کنند.

صفاری اظهار داشت: دولت سیزدهم نگاه ویژه‌ای به حوزه سلامت و خدمات درمانی عموم مردم در همه رده‌های سازمانی این بخش دارد و تلاش می‌شود تا به فرموده رهبر معظم انقلاب، بیماران رنجی غیر از بیماری نداشته باشند.

مدیر کل بیمه سلامت استان اصفهان افزود: پوشش همه هزینه‌های درمانی ۲۷ نوع بیماری خاص و صعب العلاج و ایجاد صندوق ویژه این بیماران اقدامی بی سابقه است و در گام بعدی شمار بیماری‌های تحت پوشش این صندوق افزایش یابد.

او گفت: تحت پوشش بیمه‌ای قرار گرفتن درمان‌های ناباروری با توجه به هزینه سنگینی که دارد، همواره از مطالبات بحق مردم بوده است که با اهتمام دولت سیزدهم و تاکید رئیس جمهور اجرا شد.

صفاری گفت: اقدامات خوبی در زمینه بیمه سلامت در دولت سیزدهم انجام شده، اما نیازمند اطلاع رسانی بیشتر است و هنوز مردم اطلاع کافی از اقداماتی که در یکسال گذشته در این زمینه انجام شده، ندارند.

او افزود: کار‌هایی که در یکسال گذشته در زمینه بیمه سلامت انجام شده از طرح تحول سلامت که در دولت یازدهم انجام شد، ارزشمندتر و مهمتر است، اما ضعف در اطلاع رسانی وجود دارد.

صفاری بیان کرد: صندوق بیمه بیماران صعب العلاج، پوشش ناباروری و پوشش بیمه رایگان ۶ میلیون نفر هم کار ارزشمند و بزرگی است که در این دولت انجام شده است.

از حدود ۴۰ میلیون فرد تحت پوشش بیمه سلامت همگانی در کشور، یک میلیون و ۸۰۰ هزار نفر از آن‌ها ساکن استان اصفهان هستند.