کاهش واحدهای تولیدی راکد شهرک‌های صنعتی مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران گفت: میزان واحدهای راکد در شهرک‌های صنعتی کشور ۱۸ درصد بود که با حمایت دولت هم اکنون این میزان به ۱۳ درصد رسیده است. به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران، علی رسولیان مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران […]

کاهش واحدهای تولیدی راکد شهرک‌های صنعتی

مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران گفت: میزان واحدهای راکد در شهرک‌های صنعتی کشور ۱۸ درصد بود که با حمایت دولت هم اکنون این میزان به ۱۳ درصد رسیده است.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران، علی رسولیان مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران اظهار داشت: از ابتدای دولت تاکنون سه هزار و ۳۲ واحد صنعتی راکد در کشور احیا شده است که از این تعداد هزار و ۳۲۰ واحد در سال ۱۴۰۰ و هزار و ۷۱۲ واحد هم در سال ۱۴۰۱ به چرخه تولید بازگشتند.

وی اضافه کرد: سال گذشته ۲ هزار و ۴۳۰ واحد صنعتی نیز موفق به افزایش ظرفیت تولید خود شدند و مطابق این رویه، امسال هم رویکرد وزارتخانه شناسایی شرکت‌ها یا واحدهای تولیدی پیشران و توانمند بوده تا این شرکت‌ها به احیای واحدهای صنعتی غیرفعال، مسئولیت احیای آنها را برعهده بگیرند.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه حمایت از شرکت‌های ‌دانش بنیان در دستور کار قرار گرفته است افزود: مجوز ۴۰ شهرک فناوری جدید در کشور صادر شده و راه اندازی ۲۰ شرکت هم جانمایی شده است.

رسولیان با اشاره به دانش بنیان کردن واحدهای صنعتی افزود: ۳۰۰ واحد صنعتی مستعد دانش بنیان شدن در شهرک‌ها و نواحی صنعتی کشور شناسایی شده که از این تعداد ۱۲۰ واحد تبدیل به دانش بنیان شدند.

وی افزود: برای نخستین بار مجوز ایجاد ۱۹ بخش دانش بنیان در داخل شهرک‌های صنعتی صادر شده که به عنوان زون های دانش بنیانی در نظر گرفته می شوند.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه امسال ۶ هزار میلیارد ریال تسهیلات برای کمک مالی به واحدهای صنعتی کوچک مستقر در شهرک‌ها و نواحی صنعتی اختصاص می‌یابد افزود: این میزان تسهیلات از محل منابع تبصره ۱۸ برای کمک به صنایع کوچک در نظر گرفته شده است.

وی با اشاره به رویکرد وزارت صمت در پرداخت تسهیلات به صنایع راکد و غیرفعال افزود: شهرک‌ها و نواحی صنعتی کشور نیازمند توسعه هستند و طی سال گذشته ۶ هزار هکتار زمین صنعتی به این شهرک ها افزوده شد.

رسولیان از فعال بودن بیش از ۵۱ هزار واحد صنعتی و تولیدی در شهرک‌ها و نواحی صنعتی خبر داد و افزود: این واحدها در ابعاد مختلف تولید محصول کرده و صادرات محصولات را نیز به شکل مطلوب شاهد هستیم.

وی ادامه داد: این واحدهای تولیدی و صنعتی در بیش از ۸۶۰ شهرک و ناحیه صنعتی فعالیت خود را انجام داده و تلاش بر این است تا در داخل شهرک‌ها و نواحی صنعتی با تدارک زیرساخت‌ها حمایت همه‌جانبه از این مجموعه‌ها به انجام برسد.

رسولیان اضافه کرد: بیش از ۸۰ درصد واحدهای تولیدی مستقر در شهرک‌ها و نواحی صنعتی به امکانات آب، برق، گاز، فاضلاب و همچنین سایر زیرساخت‌های اولیه مجهز شدند و همچنان تلاش بر این است تا در حوزه‌های زیرساختی به ویژه زیباسازی، توسعه فضای سبز، جاده و معابر داخل شهرک‌ها نیز آسفالت‌ریزی به شکل مناسب انجام شود.

مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های ایران به افزوده شدن اراضی توسعه‌ای برای شهرک‌ها و نواحی صنعتی اشاره کرد و گفت: هیچ محدودیتی در واگذاری زمین به سرمایه‌گذاران واحدهای تولیدی و صنعتی وجود ندارد و در کنار آن بازپس‌گیری زمین‌های بلاتکلیف شهرک‌ها و نواحی صنعتی نیز در دستور کار قرار گرفته است.

معاون وزیر صمت و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران در سفر دو روزه به استان اردبیل از واحد های تولیدی و صنعتی مستقر در شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان بازدید کرد.