مسئولان شهرستان شاهین شهر و میمه طی پیامی درگذشت آیت‌الله محمدعلی ناصری دولت‌آبادی را تسلیت گفتند. به گزارش پایگاه خبری شهیدیاران، به نقل از خبرنگار صدای جویا از اصفهان، روز جمعه ۴ شهریورماه ۱۴۱۰۱ آیت‌الله محمدعلی ناصری دولت‌آبادی استاد برجسته اخلاق و حوزه علمیه اصفهان به دلیل بیماری و کهولت سن در بیمارستان امین اصفهان […]

مسئولان شهرستان شاهین شهر و میمه طی پیامی درگذشت آیت‌الله محمدعلی ناصری دولت‌آبادی را تسلیت گفتند.

به گزارش پایگاه خبری شهیدیاران، به نقل از خبرنگار صدای جویا از اصفهان، روز جمعه ۴ شهریورماه ۱۴۱۰۱ آیت‌الله محمدعلی ناصری دولت‌آبادی استاد برجسته اخلاق و حوزه علمیه اصفهان به دلیل بیماری و کهولت سن در بیمارستان امین اصفهان دعوت حق را لبیک گفت و به ملکوت اعلا پیوست. به همین خاطر حجت‌الاسلام قاسم هاشمی امام‌جمعه و سید محمدرضا کاظمی طباء فرماندار و همچنین شهردار و اعضای شورای اسلامی شهر شاهین‌شهر طی پیامی به شرح زیر در گذشت این عالم ربانی را تسلیت گفتند.

هوالباقی

إِذَا مَاتَ الْعَالِمُ ثُلِمَ فِی الْإِسْلَامِ ثُلْمَهٌ لَا یَسُدُّهَا شَیْءٌ إِلَى یَوْمِ الْقِیَامَهِ.

هرگاه عالمی بمیرد رخنه‌ای جبران‌ناپذیر در اسلام ایجاد می‌شود که تا روز قیامت هیچ‌چیز آن را فرو نمی‌پوشد.

ارتحال جانسور عالم ربانی و عارف واصل و استاد اخلاق جهان تشیع حضرت آیت‌الله محمدعلی ناصری دولت‌آبادی رضوان‌الله تعالی علیه موجب تأثر و اندوه گردید. این عالم ربانی و فقیه صمدانی سراسر عمر پربرکت خویش را صرف ترویج معارف اسلامی، تبلیغ مکتب اهل‌بیت علیهم‌السلام و تألیف آثار فقهی ارزشمند دینی و تربیت شاگردان فراوان و خدمت‌رسانی در امور مختلف نمودند. این‌جانبان این ضایعه غیرقابل‌جبران را محضر مقدس حضرت ولی‌عصر (عج)، رهبر معظم انقلاب اسلامی، علمای اعلام و حوزه‌های علمیه، شاگردان و محبان ایشان خاصه مردم متدین استان اصفهان و به‌ویژه بیت مکرم و به سوگ نشسته و داغدار ایشان تسلیت و تعزیت عرض نموده و از درگاه خداوند رحمان برای ایشان رحمت و مغفرت الهی و هم‌نشینی با ائمه اطهار (ع) و علو درجات و برای بازماندگان صبر بر این مصیبت عظیم و سلامتی مسئلت می‌نماییم.

*سه روز عزای عمومی در اصفهان اعلام شد

در ادامه سید رضا مرتضوی استاندار اصفهان درپی عروج ملکوتی عالم ربانی حضرت آیت الله ناصری روزهای پنجم، ششم و هفتم شهریور ماه ۱۴۰۱ را در استان اصفهان عزای عمومی اعلام کرد.

همچنین روز یکشنبه مورخ ششم شهریورماه همزمان با آئین تشییع و تدفین عالم ربانی حضرت آیت الله ناصری شهرستان‌های اصفهان و برخوار تعطیل خواهد بود.

آیت‌الله محمدعلی ناصری دولت‌آبادی (۱۳۰۹ – ش) مجتهد، استاد اخلاق، عاشق و شیفته امام زمان (عج) است که حوزه علمیه حضرت ولی‌عصر علیه‌السلام و تعدادی از مراکز دینی – فرهنگی تحت اشرافش بود؛ وی سالیان متمادی در مسجد کمرزرین اصفهان به سخنرانی و اشاعه محبت اهل‌بیت و تلاش برای آشنایی هرچه بیشتر مردم با امام زمان (عج) مشغول بود.

پدر این عالم برجسته، محمّدباقر ناصری دولت‌آبادی، از علمای معاصر اصفهان بود که در سال ۱۲۷۰ شمسی در دولت‌آباد اصفهان متولّد شده و در ۳۰ سالگی تحصیلات علوم دینی را در اصفهان آغاز کرد؛ او پس از تحصیل مقدمات، به امر مرحوم شیخ محمّدحسن عالم نجف‌آبادی به نجف اشرف مهاجرت و نزد اساتید عالی‌قدر آنجا کسب فیض کرد؛ آن‌گاه به اصفهان بازگشت و از محضر عالم ربّانی حاج‌آقا رحیم ارباب بهره گرفت؛ وی سرانجام در سال ۱۳۶۱ ش وفات یافته و در مزار امامزاده محمود دولت‌آباد مدفون شد.

آیت‌الله ناصری علاوه بر تلاش‌های علمی و دینی و هدایت و راهنمایی مردم طلاب و اهل علم در کارهای خیر نیز مشارکت جدی داشت که از جمله این اقدامات می‌توان به تلاش‌های وی برای ایجاد مراکز بهداشتی و درمانی اشاره کرد مثل مرکز درمانی حضرت ولیعصر عجل‌الله تعالی و بخش دیالیز ۲۰ تختخوابی آن، بخش دیالیز بیمارستان گلدیس شاهین‌شهر، بخش دیالیز بیمارستان محمد (ص) و اورژانس شبانه‌روزی دولت‌آباد.