موانع اجرایی پروژه قطار سریع السیر اصفهان-تهران رفع شد معاون اجرایی رییس‌جمهور گفت: اشکالاتی در فرایند اجرای پروژه قطار سریع‌السیر اصفهان_تهران ایجاد شده بود که با پیگیری استاندار اصفهان و دستور ریاست‌جمهور، این مسائل توسط شورای اقتصاد تعیین تکلیف شد. به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران به نقل از اداره کل روابط عمومی و […]

معاون اجرایی رییس‌جمهور گفت: اشکالاتی در فرایند اجرای پروژه قطار سریع‌السیر اصفهان_تهران ایجاد شده بود که با پیگیری استاندار اصفهان و دستور ریاست‌جمهور، این مسائل توسط شورای اقتصاد تعیین تکلیف شد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران به نقل از اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل استانداری اصفهان، محسن منصوری در حاشیه بازدید از پروژه قطار سریع‌السیر اصفهانقمتهران، افزود: این پروژه در حال حاضر در حدفاصل اصفهان تا قم در مرحله زیرسازی، اجرایی و عملیاتی شده است.

وی با اشاره به اینکه پروژه قطار سریع‌السیر اصفهانقمتهران از اولویت‌های مهم دولت و مورد تاکید ریاست جمهوری است، افزود: تأکید رییس جمهور بر این است که این پروژه در صدر پروژه‌های عمرانی اصفهان دنبال شود.

منصوری افزود: در اصفهان چند اولویت مهم از جمله تامین آب استان اصفهان و پروژه قطار سریع‌السیر اصفهان تا تهران به صورت ویژه دنبال می‌شود.

وی افزود: از لحاظ اجرایی حدفاصل قم تا اصفهان ۲۴۵ کیلومتر است که از این میزان حدود ۱۵۰ کیلومتر (۷۰ درصد) زیرسازی عملیاتی شده است.

معاون اجرایی رییس‌جمهور گفت: پل‌های متعدد، تونل‌های مسیر و عملیات فنی بسیار با کیفیتی در این پروژه در حال انجام است.

منصوری خاطرنشان کرد: از لحاظ فرایند اجرایی، به تازگی در شورای اقتصاد مصوبه‌ای صادر شده است که مسیر فاینانس پروژه دوباره فعال شود.

معاون اجرایی رییس‌جمهور بیان کرد: در این طرح اشکالاتی در حوزه مدیریتی وجود داشته که توسط وزارت راه و شهرسازی در حال رفع است، همچنین نارسایی در حوزه تأمین مالی پروژه با مصوبه شورای اقتصاد و صدور تضمین نامه حل و فصل خواهد شد.

منصوری افزود: جلسه‌ای با حضور همه مسوولان مرتبط تشکیل و در حوزه‌های مدیریتی، تأمین مالی و وظایف دستگاه‌ها تصمیم گیری شد تا پروژه قطار سریع‌السیر اصفهان_تهران با سرعت و جدیت دنبال شود.

وی ادامه داد: با تدابیر اتخاذ شده و جدیتی که در کار است پروژه به زودی به فعالیت و تحرک خوبی خواهد رسید.

معاون اجرایی رییس‌جمهور خاطرنشان کرد: مهم ترین مساله این پروژه، تأمین مالی است اما دولت همه ظرفیت‌ خود را برای فعال سازی پروژه به کار خواهد بست.

منصوری به جلسه‌ امروز با حضور معاون اول رییس‌جمهور پیش از سفر به اصفهان در خصوص پروژه‌های عمرانی کلان کشور اشاره و بیان کرد: پروژه‌های تامین آب و مسائل زیرساختی قطار سریع‌السیر را با جدیت دنبال خواهیم کرد.

معاون اجرایی رییس‌جمهور گفت: همچنین با درخواست استاندار اصفهان مقرر شده تا کارگروهی در سطح ملی برای پیگیری و رصد مشکلات استان اصفهان تشکیل شود.

سفر ۲ روزه معاون اجرایی رئیس جمهور به اصفهان

معاون اجرایی رییس جمهور و سرپرست نهاد ریاست جمهوری، روز دوشنبه با هدف بررسی برخی پروژه‌های کلان عمرانی و زیرساختی و دیدار با تعدادی از نخبگان و جامعه دانشگاهی، به استان اصفهان سفر کرده است‌.

دیدار با نماینده ولی فقیه در استان، بازدید از روند پیشرفت پروژه قطار سریع‌السیر اصفهانقمتهران، حضور در جمع دانشجویان استان به میزبانی دانشگاه صنعتی اصفهان، تجلیل از برگزیدگان جشنواره شهید رجایی، بازدید از پروژه کنار گذر شرق و سالن همایش‌های بین‌المللی اصفهان، بخش‌هایی از برنامه سفر دو روزه معاون اجرایی رییس جمهور به اصفهان است.

تشکیل قرارگاه مقابله با آلودگی هوای استان اصفهان و بررسی راهکارهای عملیاتی بمنظور کاهش و رفع آلودگی هوا نیز از دیگر برنامه های وی خواهد بود. در این سفر مصوبات دور نخست سفر ریاست جمهوری به استان اصفهان در حوزه های تأمین آب و زاینده‌رود به صورت ویژه مورد بررسی قرار می گیرد