رئیس سازمان آتش نشانی شیراز از مرگ تلخ خانواده ۳ نفره بر اثر مسمومیت با گاز مونوکسید کربن در شهر شیراز خبر داد.به گزارش پایگاه خبری شهیدیاران، به نقل از روابط عمومی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شیراز، آتش پاد محمد هادی قانع با اعلام خبر حادثه تلخ گاز گرفتگی خانواده سه نفره […]

رئیس سازمان آتش نشانی شیراز از مرگ تلخ خانواده ۳ نفره بر اثر مسمومیت با گاز مونوکسید کربن در شهر شیراز خبر داد.
به گزارش پایگاه خبری شهیدیاران، به نقل از روابط عمومی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شیراز، آتش پاد محمد هادی قانع با اعلام خبر حادثه تلخ گاز گرفتگی خانواده سه نفره در شهرک بزین‌ اظهار داشت: هر سال مسمومیت با گاز منوکسیدکربن سبب مرگ خاموش تعدادی از هموطنان می‌شود، متاسفانه با شروع فصل سرما و براثر سهل‌انگاری خانواده در استفاده از وسایل گاز سوز نا ایمن نخستین حادثه گازگرفتگی در شیراز سه قربانی داشت.

رییس سازمان آتش نشانی شیراز در خصوص جزییات این حادثه گفت: ساعت ۲۱:۵۸ دقیقه شب گذشته ۳۰ مهر ماه همسایگان در تماس تلفنی با سامانه ۱۲۵ از محبوس شدن افراد و احتمال حادثه گازگرفتگی در یک منزل مسکونی واقع در شهرک بزین ، خبر دادند که ستاد فرماندهی سازمان آتش نشانی شیراز بی درنگ گروه امداد و نجات ایستگاه ۸ را به محل حادثه رهسپار کرد.

آتش پاد قانع ادامه داد: حادثه در طبقه همکف یک ساختمان سه طبقه اتفاق افتاد و بنا بر شواهد موجود و طبق اظهار ساکنان، این خانواده سه نفره در داخل این منزل مسکونی حضور داشتند که گذشت ساعات زیاد و عدم پاسخگویی این افراد منجر به نگرانی ساکنان شده بود.

وی ادامه داد: آتش نشانان با حضور در محل متاسفانه با پیکر بیهوش زن ۴۰ ساله ، مرد ۴۵ ساله و کودک ۷ ساله مواجه شدند که پس از بررسی و معاینات انجام شده توسط عوامل اورژانس اعلام شد که متاسفانه این سه نفر ساعاتی است که جان خود را از دست داده اند.

این مقام مسئول اعلام کرد: آتش نشانان پس از ایمن سازی کامل محل حادثه، هر سه شخص فوت شده را جهت انجام اقدامات قانونی و نیز انتقال به پزشکی قانونی تحویل عوامل نیروی انتظامی دادند.

آتش پاد قانع تاکید کرد: این حادثه ناگوار به دلیل سهل انگاری اعضای خانواده و استفاده از پکیج بدون دودکش به وقوع پیوست.

رئیس سازمان آتش نشانی شیراز بیان کرد: در شروع فصل سرما، از افراد متخصص درخواست کنید ضمن سرویس، تنظیم و راه اندازی وسایل و تجهیزات گازسوز، ایمنی محل نصب وسایل گازسوز (دودکش ها، شیلنگ گاز، اتصالات و بست ها، دریچه تامین هوا و …) را بررسی کنند.

وی گفت: کارشناسان سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شیراز در طرح بازدید از دودکش ها، به صورت رایگان از دودکش های محل سکونت شما بازدید و از ایمنی آن مطمئن خواهند شد.

آتش پاد قانع یادآور شد: شهروندان می توانند با ارسال نشانی و تلفن همراه خود به سامانه ۳۰۰۰۴۵۴۵۰۱۲۵ به صورت رایگان در این طرح شرکت کنند. کارشناسان سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی در اسرع وقت در مکان اعلام شده، حاضر می شوند و از دودکش ها بازدید می کنند.