رئیس شورای عالی سیاسی یمن در گفتگو با مسئولان سازمان ملل متحد درباره تمدید آتش بس تاکید کرد، طرحی که منجر به مصادره حقوق ملت یمن شود را نمی‌پذیریم. به گزارش پایگاه خبری شهیدیاران ،به نقل از خبرگزاری تسنیم ،رئیس شورای عالی سیاسی یمن در گفتگو با مسئولان سازمان ملل متحد درباره تمدید آتش بس […]

رئیس شورای عالی سیاسی یمن در گفتگو با مسئولان سازمان ملل متحد درباره تمدید آتش بس تاکید کرد، طرحی که منجر به مصادره حقوق ملت یمن شود را نمی‌پذیریم.

به گزارش پایگاه خبری شهیدیاران ،به نقل از خبرگزاری تسنیم ،رئیس شورای عالی سیاسی یمن در گفتگو با مسئولان سازمان ملل متحد درباره تمدید آتش بس تاکید کرد، طرحی که منجر به مصادره حقوق ملت یمن شود را نمی‌پذیریم.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، «مهدی المشاط» رئیس شورای عالی سیاسی یمن روز گذشته در دیدار با «جویس مسویا» دستیار دبیر کل سازمان ملل متحد و «طارق تلاحمه» معاون مدیر دفتر هماهنگی امور بشردوستانه در خاورمیانه و شمال آفریقا در دفتر سازمان ملل با اشاره به تداوم تجاوزات ائتلاف سعودی علیه ملت یمن اعلام کرد، نمی‌توانیم طرحی را که حقوق برخی از مردم یمن را مصادره می‌کند بپذیریم. هرکس حقوق ملت یمن را رد کند درواقع مانع تمدید آتش‌بس شده و آن را رد کرده است.

در این دیدار همچنین شرایط انسانی دشواری که ملت یمن برای هشتمین سال متوالی در سایه تجاوزات آمریکا و عربستان و محاصره ناعادلانه تجربه کرده‌اند مورد بحث و بررسی قرار گرفت. طرف‌های مذکور همچنین موانعی را که ائتلاف متجاوز به سرکردگی آمریکا در مسیر تمدید آتش‌بس قرار داده و قصد محروم کردن ملت یمن از دریافت حقوق خود و جلوگیری از رفع محاصره زمینی و هوایی و دریایی این کشور را دارد مورد بحث قرار دادند