استقبال با شکوه سنندجی ها از جشن بزرگ خانوادگی پرواز بادبادکها شامگاه پنج شنبه ۲۰ مهرماه جشن بزرگ خانوادگی پرواز بادبادک ‌ها با حضور باشکوه کودکان و نوجوانان کردستانی و والدین آنان در دامنه کوه آبیدر سنندج برگزار شد. به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران از کردستان؛ مدیر کل کانون کودکان و نوجوانان استان […]

استقبال با شکوه سنندجی ها از جشن بزرگ خانوادگی پرواز بادبادکها

شامگاه پنج شنبه ۲۰ مهرماه جشن بزرگ خانوادگی پرواز بادبادک ‌ها با حضور باشکوه کودکان و نوجوانان کردستانی و والدین آنان در دامنه کوه آبیدر سنندج برگزار شد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران از کردستان؛ مدیر کل کانون کودکان و نوجوانان استان کردستان که خود با شور و اشتیاق در مراسم حضور پیدا کرده بود، در سخنانی ضمن تبریک روز جهانی و هفته ملی کودک گفت: بازی، شادی و نشاط حق کودکان است، و ما در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان تمام تلاشمان این است که بتوانیم در این روز حال دل بچه ها رو خوب کنیم و خاطرات خوبی را در ذهن آنها ماندگار کنیم.

حمیدرضا گوهری ضمن قدردانی از حضور خانواده ها در این جشن افزود: کودکان سرمایه‌های جامعه هستند، سرمایه‌هایی که به اعتقاد بسیاری از روانشناسان و جامعه‌شناسان اگر در تربیت آنها دقت کافی شود، شکوفایی فکری و ثمرات زیادی برای آینده‌ای بهتر به ارمغان می‌آورند.

گوهری با اشاره به  روز شمار این هفته گفت: برنامه های هفته ملی کودک با شعار محوری «کودکی بهتر، زندگی بهتر» و با اجرای برنامه متنوع فرهنگی ،هنری و ادبی از سوی کانون پرورش فکری و با هم‌گرایی و هم افزایی دستگاه‌های اجرایی متولی کودک ،با هدف جلب توجه افکار عمومی نسبت به اهمیت دوران کودکی برگزار شد.

گوهری همچنین عنوان کرد: امروز که ملت مسلمان فلسطین و کودکان و نوجوانان آن دیار مظلوم، در هجوم ستم صهیونیست ها گرفتار هستند، هر کس باید به اندازه خویش، راهی برای حمایت از این مظلومان پیدا کند؛ و اعلام انزجار از آنان، حتی به قدر اعلام هم بستگی با مظلومان فلسطینی، حمایت و همراهی با فرزندان فلسطینی است.

وی تصریح کرد: حقوق کودکان را با فراهم کردن شرایط زندگی بهتر و ایجاد صلح و آرامش در دنیا دریابیم و همه باید صدای مردم و کودکان مظلوم فلسظین باشیم .

وی بر اهمیت و ضرورت پرداختن به نیازهای کودکان و نوجوانان پرداخت و افزود: مخاطبان اصلی کانون کودکان و نوجوانان هستند از این رو باید اجرای برنامه‌ها و جشن‌های این هفته موجب ایجاد و افزایش روحیه شادی و نشاط در آنها شود.

مراسم جشن پرواز بادبادک‌ها با حضور بیش ۵ هزار نفر کودک و نوجوان سنندجی به همراه خانواده هایشان با شور و شوق بیشتری نسبت به سال‌های گذشته برگزار شد.

حضور عروسک های آیینی، اجرای نمایش بچه های ایران زمین،اجرای موسیقی محلی توسط کودکان، اجرای سرود ، کاشت نهال توسط کودکان ونوجوانان ومسئولین، اجرای مسابقه از جمله برنامه هایی اجرایی جشن پرواز بادبادکها بود که تا غروب با همراهی و حضور خوب مردم سنندج برگزار گردید.

از جمله دیگر بخش های این ویژه برنامه برپایی غرفه های فرهنگی هنری و ادبی بود. غرفه ی معرفی و ثبت نام جشنواره قصه گویی؛ غرفه ی کودکان ونوجوانان نخبه در رباتیک ؛ غرفه ی معرفی مراکز فرهنگی هنری کانون؛ غرفه ی محیط زیست در حمایت از نه به نایلون؛ غرفه ی شرکت گاز با محوریت صرفه جویی در مصرف با شروع ماه های سرد سال؛ غرفه ی ساخت فرفره و بادبادک ؛ غرفه ی بادکنک های کانونی ؛ غرفه ی نقاشی از جمله ی آن ها بود

این برنامه به همت کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان استان کردستان و با مشارکت فعال سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری سنندج ، اداره کل سازمان تبلیغات اسلامی ، ستاد اجرایی فرمان حضرت امام ، منابع طبیعی استان وشرکت هکتا روژ استان کردستان برگزار شد.

کویستان عبدالحکیمی