اولین اتحادیه تعاونی‌های توسعه و عمران شهرستانی استان فارس با حضور مسئولان ملی و استانی در شهرستان مرودشت و با مشارکت هشت تعاونی شهرستانی، افتتاح شد. به گزارش پایگاه خبری شهیدیاران، به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان فارس : مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی فارس در حاشیه آیین افتتاح اولین اتحادیه تعاونی‌های توسعه و […]

اولین اتحادیه تعاونی‌های توسعه و عمران شهرستانی استان فارس با حضور مسئولان ملی و استانی در شهرستان مرودشت و با مشارکت هشت تعاونی شهرستانی، افتتاح شد.

به گزارش پایگاه خبری شهیدیاران، به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان فارس : مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی فارس در حاشیه آیین افتتاح اولین اتحادیه تعاونی‌های توسعه و عمران شهرستانی استان فارس، گفت: این اتحادیه با ۸ تعاونی توسعه و عمران شهرستان‌های فارس به عنوان نخستین اتحادیه در کشور در این استان تشکیل شده است.

وحید خداپرست گفت: در حال حاضر ۱۶ تعاونی توسعه و عمران شهرستانی در سطح فارس تشکیل شده که ۸ تعاونی به عضویت این اتحادیه درآمده و مابقی نیز بزودی در این اتحادیه عضو خواهند شد.

او توسعه و گسترش تعاونی‌های توسعه عمران شهرستان‌ها را گامی موثر در راستای افزایش مشارکت مردمی در توسعه شهری و روستایی دانست و رفع نواقص موجود در مسیر تشکیل تعاونی‌های توسعه و عمران شهرستان‌های فارس را نوید داد.

خداپرست در ادامه با بیان اینکه ظرفیت تعاونی‌های خدماتی فارس حدود ۳۰ درصد کل تعاونی‌های این استان است، تصریح کرد: تعاونی‌های بیمارستانی و درمانگاهی در حوزه درمانی یکی از بهترین نوع عملکرد در بین تعاونی‌های خدماتی این استان را دارند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی فارس تاکید کرد: باتوجه به میزان مشارکت بخش خدمات در اشتغال و اقتصاد این استان، سهم تعاونی‌های خدماتی نیز در حوزه تشکیل و توسعه باید افزایش یابد.

مدیرکل تعاونی‌های خدماتی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی نیز در حاشیه این مراسم گفت: ظرفیت‌های بسیار ویژه‌ای در تعاونی‌های توسعه و عمران شهرستانی با توجه به نوع ماموریت این تعاونی‌ها و در راستای حمایت از مردم محلی و ساکنین عضو این تعاونی‌ها وجود دارد.

امیر آبادی زاده گفت: یکی از دغدغه‌های تعاونی‌های توسعه عمران در خصوص اصلاح ماده ۵ قانون تشکیل این تعاونی‌ها است که با همکاری و پیگیری هیات دولت و کمیسیون اجتماعی مجلس، موافقت اولیه در این باره انجام شده تا تعیین تکلیف واگذاری پروژه‌ها به استان‌ها تفویض شود.

او در ادامه گفت: براساس تاکیدات ریاست جمهور و معاونت تعاون وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی در خصوص بررسی چالش‌ها و موانع تعاونی‌های سطح کشور بازدیدی به همراه مسئولان فارس از تعاونی‌های این استان بعمل آمد.

مدیرکل تعاونی‌های خدماتی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی ادامه داد: در سفر به این استان بازدیدی از اولین تعاونی ملی فراگیر دانش آموزان استثنائی فارس انجام شد که در هفته تعاون امسال با حضور مجازی ریاست جمهوری در این استان به بهره برداری رسیده، که در این بازدید برخی از نیاز‌های لازم برای توسعه این تعاونی احصاء و اقداماتی در این راستا انجام شد.

امیر آبادی زاده اضافه کرد: ظرفیت‌های ویژه‌ای در تعاونی فراگیر محله سعدی شیراز وجود دارد که در بازدید از این مجموعه مقرر شد براساس برنامه ریزی مدون اقداماتی در راستای تقویت این تعاونی انجام شود.

او همچنین در ادامه سخنان خود به سفر به شهرستان زرقان اشاره کرد و گفت: در این سفر از نزدیک مشکلات شرکت تعاونی کامیون داران زرقان بیان شد که تصمیماتی در راستای تامین لاستیک و روغن اعضای این شرکت تعاونی و سایر تعاونی‌های فعال در حوزه حمل و نقل این استان اتخاذ شد.

مدیرکل تعاونی‌های خدماتی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در پایان عنوان کرد: در راستای تقویت و حمایت بخش تعاون دیدار‌هایی نیز با فرمانداران شهرستان‌های زرقان و مرودشت انجام و همچنین کمیته رفع موانع تولید این استان نیز تشکیل شد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری فارس نیز در حاشیه این آیین گفت: در تخصیص اعتبارات امسال فارس ۲۵ درصد اعتبارات جزء ۲ بند ب تبصره ۱۶ به تعاونی‌های استان اختصاص یافته است که نشان از نگاه خاص و ویژه مدیریت ارشد استان به تقویت و توسعه بخش تعاون دارد.

محسن ربانی زاده افزود: این اقدام در راستای تقویت و توسعه تعاونی‌های استان فارس و سوق جامعه به این سمت نقش بارزی خواهد داشت.

او گفت: تعاون در سطح این استان باید به جایگاه واقعی خود در اقتصاد دست یابد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری فارس اظهار کرد: فارس به لحاظ تعداد شهرستان، جمعیت و … قابلیت‌های فراوانی دارد که ظرفیتی برای توسعه این استان محسوب می‌شود که باید از آن بهره برد.

ربانی‌زاده با بیان اینکه یکی از راهکار‌های مهم حل مشکلات اقتصادی، بخش تعاون است، افزود: حدود ۲۵درصد اعتبارات امسال استان فارس به بخش تعاون اختصاص یافته که اقدامی بی سابقه بوده است که می‌تواند موجب توسعه این حوزه شود.