۲۴ هزار شهید اصفهان، این استان را به پایتخت شهادت تبدیل کرده است. اسماعیلی با اشاره اینکه ۲۴ هزار شهید اصفهان، این استان را به پایتخت شهادت تبدیل کرده است خطاب به کودکان و نوجوانان شرکت کننده در مراسم افتتاحیه سی و پنجمین جشنواره فیلم های کودکان و نوجوانان اظهار کرد:شما امروز وارث سرمایه بزرگی […]

۲۴ هزار شهید اصفهان، این استان را به پایتخت شهادت تبدیل کرده است.

اسماعیلی با اشاره اینکه ۲۴ هزار شهید اصفهان، این استان را به پایتخت شهادت تبدیل کرده است خطاب به کودکان و نوجوانان شرکت کننده در مراسم افتتاحیه سی و پنجمین جشنواره فیلم های کودکان و نوجوانان اظهار کرد:شما امروز وارث سرمایه بزرگی هستید، شما فرزندان مرز و بومی هستید که برای استقلال آن جان‌های عزیز فراوانی تقدیم شده است و در این راستا به اصفهان برای تمام افتخارآفرینی‌ها و پیشتازی‌ها تبریک می‌گویم.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران، مراسم افتتاحیه سی و پنجمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان، ساعت ۱۹ چهاردهم مهرماه در مرکز همایش‌های بین‌المللی اصفهان برگزار ‌شد. تمامی بخش‌ها و محتواهای بصری و صوتی در این مراسم بر مبنای شعار جشنواره امسال، «به سمت قله» طراحی‌شده بود.

مجید زین‌العابدین دبیر سی و پنجمین جشنواره بین‌المللی فیلم کودک و نوجوان در این مراسم از برگزاری این دوره از جشنواره در اصفهان ابراز خرسندی کرد و گفت: سینما امروزه مظهر دیپلماسی عمومی و زبان مشترک ملت‌ها و کلید پیشرفت کشور است و سینمای کودک و نوجوان به همین میزان می‌تواند تأثیرگذار باشد.

وی نیز گفت: با توجه به شعار جشنواره امسال؛ بچه‌ها کمال‌جو، آرمان طلب بوده و میل به سمت رفتن به قله دارند و امروز پس از ۴ سال وقفه در برگزاری حضوری جشنواره خانه آن سرشار از شور و شوق کودکان است.

دبیر سی و پنجمین جشنواره بین‌المللی فیلم کودک و نوجوان با اشاره به برگزاری این دوره از جشنواره در اصفهان با بیان اینکه جشنواره فیلم کودک پس از چهار دهه به بلوغ رسیده و جزئی از هویت اصفهان شده است، خاطرنشان کرد: اصفهان شهر زندگی و در آن عقبه تمدنی و فرهنگی مشهود است و همگان به داشتن آن افتخار می‌کنند، اصفهان شهر فرهنگ، هنر، صنعت و علم است.

وی درباره جزئیات آثار جشنواره امسال تشریح کرد: جشنواره امسال بیش از ۵۵۹ فیلم متقاضی اولیه در چهار بخش رقابتی در بخش‌های ملی و بین‌المللی در حوزه فیلم‌های بلند و کوتاه داشت که در ادامه بیش از ۶۸ فیلم به بخش رقابتی راه پیدا کردند.

زین‌العابدین ادامه داد: حضور و فعالیت ۸۳۵ داور کودک و نوجوان، شور و اشتیاق بچه‌های اصفهان را نسبت به برگزاری جشنواره نشان می‌دهد و در این راستا برگزاری دوباره جشنواره در اصفهان مدیون تاکید و دستور وزیر فرهنگ و ارشاد، برنامه‌ریزی راهبردی سازمان سینمایی، پیگیری و عزم جدی مسئولان استان، همدلی و همراهی اعضای شورای اسلامی شهر، شهردار اصفهان و مدیران شهری و مردم اصفهان است.

وی تاکید کرد: جشنواره برای همه بچه‌های ایران است و در این راستا، مسیر بچه‌ها به سمت قله است.

محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز در این مراسم اظهار کرد: خدا را شاکریم که در چنین ایام مبارک و در این شهر کم‌نظیر، در اصفهان مهد فرهنگ، هنر و تمدن حاضر شدیم. جشنواره بزرگ کودک و نوجوان بهانه‌ای است برای گردهمایی همه فرزندان ایران زمین، فرزندان خوبی که نگاه به فتح قله دارند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی بیان کرد: امروز نهضت امام با عمری بیش از ۶٠ سال در هر دوره، فرزندان بزرگی را تربیت کرده و بر این اساس اصفهان مهد شهدای والامقام و شیرمردان و شیر زنانی بوده که تاریخ پرافتخار ما را رقم زده است.

وی در ادامه گفت: ۲۴ هزار شهید اصفهان، این استان را به پایتخت شهادت تبدیل کرده و در این راستا ستارگان بزرگی که چون مشعلی فروزان راه را نشان می‌دهند؛ علمای بزرگ اصفهان اصفهان را به شهر پیشوا در حوزه علم، دانش، فقاهت، جهاد و شهادت تبدیل کرده است.

اسماعیلی نیز گفت: شما امروز وارث سرمایه بزرگی هستید، شما فرزندان مرز و بومی هستید که برای استقلال آن جان‌های عزیز فراوانی تقدیم شده است و در این راستا به اصفهان برای تمام افتخارآفرینی‌ها و پیشتازی‌ها تبریک می‌گویم؛ برای قدردانی از اصفهان واژگان کم است و با این واژگان نمی‌توان برای این‌مهد فرهنگ و تمدن تقدیر لازم را به عمل آورد.

وی با بیان اینکه در دولت بنا را بر این گذاشتیم که‌حوزه فرهنگ و هنر در جایگاه اصلی خود قرار بگیرد، ادامه داد: دولت انقلابی اسلامی تمام تلاش خود را برای پیشتازی حوزه فرهنگ و هنر می‌کند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: تمام تلاش دولت برگرداندن حرکت عمومی کشور بر ریل آرمان‌ها است هرچند در این عرصه مشکلاتی داشته وداریم، اما قرار است برای اصلاح و بهبود روش‌ها در تعلیم و آموزش حوزه کودک و نوجوان سرمایه گذاری‌های وسیعی را انجام دهیم.

وی افزود: کودکان و نوجوانان ایران زمین پیشتاز در آینده سازی و افتخار آفرینی برای ایران هستند، از این رو تربیت و تعلیم کودکان و نوجوانان مسیر مهم ایجاد تمدن اسلامی است و در تحقق این مهم ضرورت‌هایی وجود دارد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی خاطر نشان کرد: امروز از تمامی معاونان وزارت فرهنگ خواهش کردم تا در مراسم افتتاحیه سی‌وپنجمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان شما کودکان و نوجوانان با بنده همراه باشند.

وی ادامه داد: در حوزه کودک و نوجوان بنای اصلی را در تعلیم و آموزش این نسل غرور آفرین قرار داده‌ایم و با همکاری شورای عالی سینما و حوزه‌های مختلف قرار داریم تا فرهنگ و هنر را در معنا و جایگاه واقعی خود قرار دهیم.

اسماعیلی گفت: دوستان ما به‌دنبال ایجاد زنگ سینما در مدارس هستند که به‌زودی محقق می‌شود، از طرفی بنیاد پویانمایی از مزیت‌های بزرگ ما است و در این راستا شاهدیم یک فیلم پویانمایی چطور سینماهای ما را شلوغ کرده و بنای ما توسعه این گام‌ها است.

وی بیان کرد: در تمام بخش‌های فرهنگ و هنر از جمله کتاب، نشریات، نمایش‌های آئینی، تئاتر، موسیقی و… باید برنامه‌ریزی‌ها بر اساس تربیت نسل نوی هنروران قرار بگیرد و جشنواره کودک و نوجوان را گام مهمی برای آغاز این مسیر نورانی می‌دانیم.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ضمن تشکر از دست‌اندرکاران این برنامه تاکید کرد: این جشنواره را نقطه آغازی برای خلق رویدادهای جدید در عرصه کودک و نوجوان قرار خواهیم داد.

کمال حیدری معاون فرهنگی اجتماعی شهرداری اصفهان نیز در این مراسم اظهار کرد: خوشحالیم که این دوره از جشنواره در اصفهان برگزار شد و امید است در این مسیر هرچه زودتر به قله برسیم.

وی با تاکید بر اینکه سی‌وپنجمین جشنواره فیلم کودکان و نوجوانان فرصتی برای پر شور و شوق‌تر شدن ایران است، افزود: تا به الآن سه گام از مسیر جشنواره بین‌المللی فیلم کودک و نوجوان برداشته شده و گام نهایی را باید شما کودکان و جوانان بردارید که قطعا موفق خواهید بود.

معاون فرهنگی اجتماعی شهرداری اصفهان گفت: امیدواریم در سی‌وپنجمین جشنواره فیلم کودکان و نوجوانان خدمتگزار شایسته‌ای برای شرکت کنندگان و همراهان باشیم و در سی‌وپنجمین جشنواره بین‌المللی فیلم کودکان و نوجوانان برنامه‌های خاصی را برای محله‌ها در نظر داریم و از طرفی شاهد برنامه‌های زیادی از طرف کودکان مبتلا به سرطان نیز هستیم.

وی تاکید کرد: در سی‌وپنجمین جشنواره فیلم کودکان و نوجوانان، فرزندان ایران زمین برای دست‌یابی به هدف‌های گوناگون خود آماده به پرواز در آوردن پروانه‌ها هستند.

گفتنی است، مجری برنامه محمد سلوکی بود و مجری کودک شبکه پویا، احسان مهدی هم درکنار وی هنرنمایی کرد. همچنین در این برنامه از گروه‌های مختلف کودک و نوجوان در استان اصفهان و دیگر نقاط کشور دعوت شده بود.

خواننده نوجوان اصفهانی به نام آرتین ساجد در این مراسم یک قطعه با محوریت نسل جدید و عشق به وطن اجرا کرد و همچنین گروه نجم‌الثاقب نیز که در محضر مقام معظم رهبری اجرا داشته‌اند، در برنامه حضور داشتند.

سرود جشنواره بین‌المللی فیلم کودک و نوجوان نیز برای اولین بار در این مراسم رونمایی شد.

همچنین در این مراسم از فرزندان مدافعین حرم و مدافعین غیرت تقدیر شد.