مدیرکل بهزیستی گیلان از اجرای طرح آموزشی برای ۴ هزار و ۵۰۰ سالمند و میانسال گیلانی برای پیشگیری از حوادث منجر به معلولیت از فردا به مدت ۳ روز خبر داد. به گزارش پایگاه خبری شهیدیاران، به نقل از خبرگزاری صدا و سیما مرکز گیلان ؛ سیدمهدی خدمت بین دانا گفت : در این طرح […]

مدیرکل بهزیستی گیلان از اجرای طرح آموزشی برای ۴ هزار و ۵۰۰ سالمند و میانسال گیلانی برای پیشگیری از حوادث منجر به معلولیت از فردا به مدت ۳ روز خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری شهیدیاران، به نقل از خبرگزاری صدا و سیما مرکز گیلان ؛ سیدمهدی خدمت بین دانا گفت : در این طرح که از فردا ، ۲۲ شهریور تا ۲۴ شهریور در گیلان برگزار می‌شود، به ۴ هزار و ۵۰۰ نفر از میانسالان و سالمندان استان برای پیشگیری از معلولیت‌های دوران سالمندی آموزش داده می‌شود.

وی با اشاره به برگزاری این دوره در شهر‌های های رشت، لاهیجان، تالش و بندرانزلی به صورت پایلوت در استان، افزود: در این دوره آموزشی، که برای ۲ گروه سنی افراد میانسال ۴۵ تا ۶۰ سال و سالمند ۶۰ تا ۸۵ سال برگزار می‌شود، اطلاعات مفید و عملی در خصوص پیشگیری و یا مراقبت بیماری‌های دیابت، پوکی استخوان، آرتروز، بیماری‌های قلبی، سکته مغزی و پیشگیری از سقوط ارائه می‌شود.

مدیرکل بهزیستی گیلان هدف از برگزاری این دوره آموزشی را پیشگیری از معلولیت و حفظ سلامت دوران سالمندی عنوان کرد.
سیدمهدی خدمت بین دانا افزود: افراد جامعه هدف از میان زنان سرپرست خانوار مددجوی بهزیستی و کمیته امداد و بازنشستگان تامین اجتماعی استان انتخاب می‌شوند. 

وی گفت: در این دوره سالمندان نکات کاربردی در خصوص نحوه زندگی سالم را برای پیشگیری از معلولیت آموزش می‌بینند.