دادستان کل کشور گفت: در صدور احکام برای مرتکبان جرایم خشن باید دقت شود احکام باز دارنده و برای دیگران عبرت آموز باشد. به گزارش پایگاه خبری شهیدیاران، به نقل از خبرگزاری صداو سیما، مرکز فارس، حجت الاسلام والمسلمین منتظری در همایش روسا و دادستان‌های حوزه‌های قضایی فارس گفت: امنیت و عدالت از مهمترین مولفه‌های […]

دادستان کل کشور گفت: در صدور احکام برای مرتکبان جرایم خشن باید دقت شود احکام باز دارنده و برای دیگران عبرت آموز باشد.

به گزارش پایگاه خبری شهیدیاران، به نقل از خبرگزاری صداو سیما، مرکز فارس، حجت الاسلام والمسلمین منتظری در همایش روسا و دادستان‌های حوزه‌های قضایی فارس گفت: امنیت و عدالت از مهمترین مولفه‌های تاثیر گذار در جامعه‌های رو به کمال است.
وی افزود: جامعه‌ای می‌تواند رو به کمال باشد که شاهد اجرای عدالت باشد و در چنین جامعه‌ای ظلم و ستم و تجاوز و تعدی از سوی عده‌ای نسبت به دیگران قابل قبول نیست.
وی گفت: زیر چتر امنیت است که همه اصناف و اقشار می‌توانند پیش بروند و اگر امنیت نباشد رفاه، اقتصاد، آموزش و فرهنگ هم جایگاه اصلی خود را ندارد.
دادستان کل کشور با تاکید بر این که برقراری امنیت و عدالت جز وظایف دستگاه قضایی کشور است ادامه داد: وظیفه کارکنان این دستگاه انجام رفتار عدالتمندانه و ترویج آن در جامعه است که همکاران قضایی می‌توانند با چگونگی صدور احکام، تصمیم‌ها و رفتار خود در این زمینه نقش موثری ایفا کنند.

حجت الاسلام والمسلمین منتظری گفت: مردم باید در جامعه عدالت را در نیش قلم قاضی ببیند و به این موضوع اعتماد داشته باشند که دستگاه قضایی برای برقراری امنیت و عدالت از هیچ کوششی دریغ نمی‌کند.
وی افزود: امروز با زحمات و تلاش‌های بسیار و بر اساس آمار و مشاهدات ضریب امنیت در جامعه ما قابل قبول است، اما اگر بعضی اوقات شاهد صحنه‌هایی ناگوار هستیم که برای جامعه اسلامی ما قابل قبول نیست.

دادستان کل کشور گفت: امنیت برای همه ما خط قرمز است و هرکس بخواهد به امنیت جامعه خدشه‌ای وارد کند از دم تیغ عدالت باید بگذرد.
حجت الاسلام والمسلمین منتظری ادامه داد: در کشور ما قانون ملاک عمل خواهد بود و اگر همه به قانون عمل کنند امنیت برقرار است، امنیت در جامعه بدون هزینه و به راحتی به دست نیامده است و باید قدر آن را دانست.
دادستان کل کشور گفت: یکی از تاکیدات ما بر رعایت حجاب در جامعه است و در این زمینه باید از لحاظ فرهنگی، تربیتی و آموزشی با همکاری دستگاه‌های فرهنگ ساز و خانواده‌ها اقدامات لازم به همراه نظارت مردمی انجام شود.

وی به موضوع جرایم خشن و اتفاقات اخیر در این زمینه هم اشاره کرد و گفت: وظیفه ما مراقبت و رصد شرایط است تا اگر فردی خواست در جامعه ناامنی ایجاد کند، با سرعت به دست عدالت سپرده و محاکمه شود.
حجت الاسلام والمسلمین منتظری افزود: به افرادی که مرتکب جرایم خشن می‌شوند و امنیت مردم را به خطر می‌اندازند به هیچ وجه نباید رحم کرد و دستگاه قضایی وظیفه دارد در این موارد با قاطعیت برخورد کند.
وی از تشکیل کارگروه ویژه برای رسیدگی به جرایم خشن خبرداد ومقرر شده است در صورت بروز چنین اتفاقاتی با قید فوریت تحقیقات کامل و خارج از نوبت انجام شود و در مدت یک ماه به نتیجه برسد.
دادستان کل کشور گفت: در صدور احکام برای افراد مرتکب جرایم خشن باید دقت شود که این احکام هم باز دارنده و هم برای دیگران عبرت آمیز باشد.
وی افزود: استفاده این افراد از مرخصی در مدت زمانی که در زندان هستند ممنوع است و اشد مجازات گریبان آن‌ها را خواهد گرفت.
حجت اسلام والمسلمین منتظری وظیفه دادستان‌ها را در سنگر پیشین دفاع از امنیت در جامعه بسیار سنگین دانست و ادامه داد: با تعامل و همکاری با دستگاه‌های نظامی و امنیتی و اطلاعاتی در این زمینه نتایج خوبی حاصل خواهد شد، اما فراموش نکنیم تقابل و تداخل در وظایف هم در این زمینه می‌تواند آسیب زا باشد.