رئیس جمهور فرانسه با اشاره به جنگ در اوکراین گفت: بازگشت جنگ به اروپا، کشورمان را مجبور کرد تا راهبرد نظامی خود را تقویت کنیم. به گزارش پایگاه خبری شهید یاران، به نقل از تارنمای روزنامه لو فیگارو، امانوئل مکرون روز سه‌شنبه روی عرشه ناو هماپیمابر شارل دو گل اظهار داشت: هدف ما از تقویت […]

رئیس جمهور فرانسه با اشاره به جنگ در اوکراین گفت: بازگشت جنگ به اروپا، کشورمان را مجبور کرد تا راهبرد نظامی خود را تقویت کنیم.

به گزارش پایگاه خبری شهید یاران، به نقل از تارنمای روزنامه لو فیگارو، امانوئل مکرون روز سه‌شنبه روی عرشه ناو هماپیمابر شارل دو گل اظهار داشت: هدف ما از تقویت راهبرد نظامی آماده‌سازی ارتش‌ها بر اساس یک مدل کامل است.

رئیس جمهور فرانسه که برای شرکت در جشن کریسمس با سربازان، روی این ناو هواپیمابر حاضر شده است، مدل کامل خود را شامل ارتش‌هایی توصیف کرد که اطلاعات را می‌یابد، مستقل عمل کرده و شریکان خود را انتخاب می‌کند تا هم در خاک فرانسه، هم در اروپا و همچنین در دریای مدیترانه اقدام به محافظت از منافع خود کند.

مکرون همچنین در مصاحبه اختصاصی با شبکه رادیویی فرانس‌اَنفو (FranceInfo) بار دیگر بر تمایل خود برای تقویت راهبرد نظامی فرانسه تاکید و اضافه کرد: این انتخابی است که من پنج سال پیش با سرمایه‌گذاری مجدد و گسترده در ارتش‌هایمان از طریق قانون برنامه‌ریزی نظامی انجام دادم و اکنون درحال تهیه قانونی جدید هستیم که در آن باید از این نیز فراتر برویم.

رئیس جمهور فرانسه با بیان اینکه هم اینک در حوزه‌های نوینی همچون دریا، فضا و بخش سایبری درگیری وجود دارد، گفت: این امر ما را مجبور به سرمایه‌گذاری در حوزه انسانی، آموزش، سرمایه‌گذاری بر روی ظرفیت‌ها، نوآوری و همچنین سرمایه‌گذاری برای داشتن تجهیزات متعدد می‌کند.

مکرون با بیان اینکه ناو هواپیمابر شارل دو گل، گُل سرسبد نیروی دریایی ملی است، گفت: این ناو ماه گذشته در کنار ناتو و اتحادیه اروپا، امنیت حریم هوایی رومانی را تامین کرد.

وی افزود: بسیار واضح است که جنگ، بازگشت جنگ به اروپا و بازی قدرت‌ها، ما را ملزم می‌کند که خودمان را مجهز کنیم و راهبرد واقعی داشته باشیم.

بر اساس این گزارش، ناو هواپیمابر شارل دو گل هم در تقویت بخش دفاعی و بازدارندگی ناتو در برابر روسیه، هم در پس‌زمینه جنگ در اوکراین و هم در مبارزه با تروریسم در عراق و سوریه مشارکت می‌کند.

رئیس جمهور فرانسه همچنین با بیان اینکه روسیه رفتار خود را تغییر داده، مدعی کمک ایران به مسکو شد و گفت: ناو هواپیمابر ابزاری برای چابکی راهبردی است و با توجه به شرایط، می‌تواند از مدیترانه به دریای سرخ یا اقیانوس هند تغییر مسیر دهد.