شهرستان بانه نماد امنیت کردستان است رکنا: استاندار کردستان: واحدهای تولیدی تشکیل دهنده امنیت پایدار در جامعه هستند که امروز امنیت پایدار شهرستان بانه، مرهون تلاشهای فعالان عرصه تولید است که بنده بارها در جلسات مهم کشوری از شهرستان بانه به عنوان یک نماد والگو نام برده ام. به گزارش رکنا از کردستان؛ اسماعیل زارعی‌کوشا […]

شهرستان بانه نماد امنیت کردستان است

رکنا: استاندار کردستان: واحدهای تولیدی تشکیل دهنده امنیت پایدار در جامعه هستند که امروز امنیت پایدار شهرستان بانه، مرهون تلاشهای فعالان عرصه تولید است که بنده بارها در جلسات مهم کشوری از شهرستان بانه به عنوان یک نماد والگو نام برده ام.

به گزارش رکنا از کردستان؛ اسماعیل زارعی‌کوشا روز چهارشنبه در هشتمین روز از دهه مبارک فجر با حضور در شهرستان بانه در مراسم افتتاح فاز دوم واحد تولیدی سانا شید صنعت پارسیان بانه از عملکرد ضعیف برخی دستگاه‌ها در زمینه ارائه خدمت به سرمایه‌گذاران انتقاد کرد و گف: هنوز برخی کارشناسان به این بلوغ نرسیده‌اند که خود را خدمت‌گزار تولید کننده بدانند.

استاندار کردستان بر نحوه همکاری و ضرورت آسان سازی با درخواست های سرمایه گذاران در استان تاکید کرد و اظهار داشت:متاسفانه برخی از ادارات با حرف و عملکرد خود، سرمایه‌گذاران را دلسرد می‌کنند که این رفتار جزو خیانت مردم وکشور است.

زارعی کوشا افزود:رفع مشکلات و گره‌های سر راه سرمایه‌گذاران از جانب بانکها ودستگاههای متولی جزو ضرورتهای سرمایه‌گذاری است و کردستان فقط ۶ دهم درصد منابع بانکی کشور را در اختیار دارد که این رقم بسیار کم است و باید افزایش یابد.
و اگر بانکی نتواند به موقع تسهیلات را جذب، و در اختیار متقاضیان و تولیدکنندگان قرار دهد، جای تاسف است، که البته عکس آن هم مدیران بانکی دیگری هستند که همه تسهیلات را جذب و کامل پرداخت می‌کند و این عملکردها قابل مقایسه نیست.

وی مدیران دستگاه‌ها از جمله استانداری را تدارکاتچی تولیدکننده توصیف کرد و گفت: وظیفه داریم شرایط را برای تسهیل سرمایه‌گذاری تولیدکنندگان فراهم کنیم.

زارعی کوشا افزود: واحدهای تولیدی تشکیل دهنده امنیت پایدار در جامعه هستند که امروز امنیت پایدار بانه، مرهون تلاشهای فعالان عرصه تولید است که بنده بارها در جلسات مهم کشوری از شهرستان بانه به عنوان یک الگو ونماد نام برده ام.

استاندار کردستان با اشاره به اینکه سرمایه گذاران و تولیدکنندگان بالاترین خیران جامعه هستند، زیرا آنان درآمد شخصی خود را برای ایجاد اشتغال، تولید و رونق اقتصادی بکار می‌گیرند.

شایان ذکر است که فاز ۲ واحد تولیدی صنعتی سانا شید صنعت پارسیان تولیدکننده حباب و بدنه پلاستیکی لامپ به ظرفیت سالانه ۵۰۰ تن است که سالانه ۲ میلیون عدد ریسه تزیینی، هشت میلیون عدد انواع لامپ و چراغ LED و پروژکتوری و سه میلیون ماژل برد LED تولید می‌کند که در زمینی به مساحت چهار هزار و ۴۶ مترمربع، وبا اعتباری بالغ بر۸۵۰ میلیارد ریال سرمایه‌گذاری و ۲۰۰ میلیارد ریال تسهیلات بانکی به بهره‌برداری رسید و برای ۴۷ نفر اشتغال ایجاد کرده است.

پایان بخش سفر یک روزه استاندار به شهرستان بانه افتتاح واحد تولیدی لوازم خانگی برقی (شرکت زروان تجارت آربابا غرب) بود که در زمینی به مساحت ۸۰۰ مترمربع و با ۲۵۰ میلیارد ریال سرمایه‌گذاری احداث شده و برای ۲۴ نفر شغل ایجاد کرد که ظرفیت تولید ۷۵ هزار دستگاه لوازم برقی را دارا می باشد.

افتتاح سه واحد تولیدی نوشت افزار و لوازم برقی خانگی، کلنگ‌زنی مجتمع فرهنگی دارالقرآن، بهسازی و آسفالت معابر روستاهای شوی، خوری‌آباد و عباس‌آباد، گازرسانی به ۱۰ روستا، ۲ واحد صنعتی و ۲۶ کوخ تابعه و نشست با معتمدین شهرستان از مهمترین برنامه‌های استاندار کردستان در سفر به شهرستان بانه است.

کویستان عبدالحکیمی/کردستان