حسام الدین آلا، نماینده دائم سوریه در سازمان های بین المللی در ژنو جمعه شب تاکید کرد که تحریم‌های یکجانبه و اشغال سوریه از سوی کشورهای بیگانه، مانع بزرگ عملیات مین زدایی، سلاح‌های عمل نکرده و مواد منفجره در خاک این کشور است. به گزارش پایگاه خبری شهید یاران، از خبرگزاری سوریه؛ سانا، آلا در […]

حسام الدین آلا، نماینده دائم سوریه در سازمان های بین المللی در ژنو جمعه شب تاکید کرد که تحریم‌های یکجانبه و اشغال سوریه از سوی کشورهای بیگانه، مانع بزرگ عملیات مین زدایی، سلاح‌های عمل نکرده و مواد منفجره در خاک این کشور است.

به گزارش پایگاه خبری شهید یاران، از خبرگزاری سوریه؛ سانا، آلا در بیانیه خود که در بیستمین اجلاس کشورهای عضو کنوانسیون ممنوعیت استفاده، انبار و انتقال مین های ضد نفر سخن می‌گفت، اضافه کرد: تحقق اهداف بشردوستانه پیش بینی شده در کنوانسیون مین‌های زمینی مستلزم احترام به ارکان اساسی بنا شده این کنوانسیون است که مهمترین آنها مالکیت ملی بر مین‌زدایی، تقویت مساعدت و همکاری بین المللی و تامین مالی و تکنولوژی است.

وی بار دیگر خواستار برچیده شدن غیر مشروط تحریم‌های ظالمانه و یکجانبه غرب علیه دمشق، حمایت از تلاش‌های سوریه برای پاکسازی کامل خاک خود از لوث تروریسم، مین و اشغال بیگانگان شد.

آلا گفت: حضور سوریه در این نشست موید اولویتی است که برای نجات جان شهروندان خود از خطرات مین و مهمات انفجاری به جا مانده توسط گروه های تروریستی مسلح در مناطق تحت اشغال کنترل خود در جریان جنگ توسط این گروه ها علیه سوریه به جا مانده است.

وی در ادامه تصریح کرد که حضور سوریه سوریه در این نشست همچنین نشان دهنده تمایل دولت دمشق برای پاکسازی این مناطق برای آغاز یک حیات اقتصادی و توسعه و توانمندسازی آوارگان برای بازگشتی ایمن به مناطق و سرزمین های خود و احیای معیشت در آنجا است.

سفیر سوریه در ژنو همچنین از امحای بیش از ۵۰ هزار بمب منفجر شده، ۸۴ هزار مهمات عمل نکرده و خنثی سازی ۴۵ هزار مین مختلف و پاکسازی بیش از ۵۵ هکتار مین و مهمات در مناطق آلوده به مین در کشورش خبر داد.

وی به تلاش‌های دولت سوریه برای همکاری با خدمات مین زدایی سازمان ملل متحد در زمینه‌های آگاهی از خطرات مین، کاهش حوادث و کار میدانی برای خنثی سازی آن‌ها و کمک به قربانیان آن اشاره کرد.

آلا در پایان نسبت به خطرات مین های کار گذاشته شده توسط رژیم صهیونیستی بین منازل و اطراف مزارع و روستاها در جولان اشغالی سوریه و تأثیرات مخرّب آن بر زندگی شهروندان سوری در آنجا هشدار داد.