وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در مراسم افتتاح سرکنسولگری کشورمان در شهر قاپان ارمنستان با تأکید بر ضرورت همکاری‌های دوجانبه بین تهران و ایروان، گفت: ایران، امنیت ارمنستان را امنیت خود و منطقه می‌داند. به گزارش پایگاه خبری شهید یاران، «حسین امیرعبداللهیان» در آیین افتتاح کنسولگری جمهوری اسلامی ایران در شهر قاپان جمهوری ارمنستان، […]

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در مراسم افتتاح سرکنسولگری کشورمان در شهر قاپان ارمنستان با تأکید بر ضرورت همکاری‌های دوجانبه بین تهران و ایروان، گفت: ایران، امنیت ارمنستان را امنیت خود و منطقه می‌داند.

به گزارش پایگاه خبری شهید یاران، «حسین امیرعبداللهیان» در آیین افتتاح کنسولگری جمهوری اسلامی ایران در شهر قاپان جمهوری ارمنستان، گفت: بسیار خرسندم که با تلاش همکاران در وزارت امور خارجه و سفیر ایران در ایروان و همه دیپلمات‌ها در این کشور، شاهد افتتاح سرکنسولگری ایران در قاپان هستیم.

وزیر امور خارجه افزود: برای سرکنسول کشورمان، آقای عابدین که از دیپلمات‌های فعال ایران هستند، آروزی موفقیت دارم و مطمئنم همکارانم در سرکنسولگری در قاپان از حمایت کامل کشور دوست، ارمنستان، برخوردار خواهند بود.

وی در ادامه از آمادگی ایران برای افتتاح سرکنسولگری ارمنستان در تبریز خبر داد و گفت که تصمیم ایران برای تأسیس سرکنسولگری در قاپان، نشان‌دهنده روابط دیرینه میان دو کشور است.

امیرعبداللهیان با تأکید براینکه ایران امنیت ارمنستان را امنیت خود و منطقه می‌داند، تصریح کرد: سیاست ما به احترام به حاکمیت و تمامیت ارضی است و همکارانم در سفارت ایران در ایروان تلاش می‌کنند همکاری اقتصادی دو کشور بیش از دو کشور افزایش پیدا کند.

وی افزود: استان سیونیک یکی از کُریدورهای اصلی شمال به جنوب است و ما ارمنستان را یکی از مسیرهای ترانزیت مهم شمال و جنوب می‌دانیم و برای تقویت این مسیر ترانزیتی و گسترش آن و سرعت دادن به حرکت کامیون‌داران و مسافران بیشترین همکاری را با دولت ارمنستان خواهیم داشت.

میزوریان: ایران شریک همیشگی ماست

«آرارات میزوریان» وزیر خارجه ارمنستان هم در ‌این مراسم ضمن خوشامدگویی به هیأت ایرانی، گفت: امروز روز مهمی برای روابط تاریخی و دیرینه و حسن همجواری ایران و ارمنستان است و با اطمینان می‌گویم که گشایش سرکنسولگری به ارتقای همکاری‌های دو جانبه و توسعه روابط میان دو کشور کمک می‌کند.

وی با اشاره به اینکه مسیری که در طول ۳۰ سال گذشته در روابط دوجانبه پشت‌سر گذاشتیم استراتژیک است، گفت: اطمینان دارم از این به بعد تلاش‌های زیادی برای روابط مفید و سودمند به عمل خواهد آمد.

وزیر خارجه ارمنستان با اشار به آمادگی ایران برای گشایش سرکنسولگری در تبریز، از عزم و اراده کشورش برای انجام این کار خبر داد و تصریح کرد: ایران همیشه شریک ارمنستان بوده و خواهد بود و همکاری‌های ما در حوزه سیاسی، اقتصادی، انرژی و همکاری حمل‌ونقل است که امید دارم با این افتتاحیه بیش از بیش گسترش یافته و موجب تماس بیشتر میان ملت ایران و ارمنستان، شاخص روابط گرم برای دو کشور دوست و کمک به امنیت منطقه شود.

وزیر خارجه ارمنستان ضمن تبریک به سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در قاپان تأکید کرد: مطمئن باشید همواره مورد حمایت وزارت خارجه ارمنستان برای مأموریت موفق خود خواهید بود.