اتحادیه پزشکان انگلیس دوشنبه شب از اعتصاب پزشکان ارشد انگلیس خبر داد. پزشکان ارشد این کشور قصد دارند دوباره در ماه سپتامبر اعتصاب کنند مگر اینکه دولت با مذاکرات بیشتر درباره افزایش حقوق آنها موافقت کند.

اتحادیه پزشکان انگلیس دوشنبه شب اعلام کرد که پزشکان ارشد این کشور قصد دارند دوباره در ماه سپتامبر اعتصاب کنند. مگر اینکه دولت با مذاکرات بیشتر درباره افزایش حقوق آنها موافقت کند.

به گزارش پایگاه خبری شهیدیاران، به نقل از رویترز، با توجه به اینکه وزارت بهداشت انگلیس مجدداً اعلام کرد. که آخرین پیشنهادش برای افزایش دستمزد پزشکان انگلیس، پیشنهاد نهایی این وزارتخانه بوده و قصد تغییر آن را ندارد. اتحادیه پزشکان انگلیس اعلام کرد که پزشکان ارشد این کشور دوباره در ماه سپتامبر دست به اعتصاب خواهند زد.

این در حالی است که سیستم خدمات بهداشت ملی انگلیس (NHS) در وضعیت کنونی نیز به دلیل اعتصابات قبلی کارکنان مراقبت‌های بهداشت این کشور به دلیل تقاضای افزایش دستمزد برای مقابله با تورم بی سابقه مختل شده است. اما دولت انگلیس کماکان در برابر این درخواست‌ها مقاومت کرده و استدلال می‌کند که چنین افزایش‌هایی می‌تواند باعث افزایش قیمت‌ها شود.

اختلاف میان دولت انگلیس و اتحادیه پزشکان این کشور (و اعتصاباتی که در پی این اختلاف به وقوع پیوست). منجر به لغو هزاران نوبت از پیش تعیین شده بیماران در بیمارستان‌های انگلیس شد. و فشار بر سیستم خدمات بهداشت ملی این کشور را که از قبل نیز با لیست‌های انتظار رکورددار دست و پنجه نرم می‌ کرد. بیش از پیش افزایش داد.

بیانیه اتحادیه پزشکان

اتحادیه پزشکان انگلیس در بیانیه‌ای اعلام کرد. که پزشکان مشاور در سیستم خدمات بهداشت ملی انگلیس در روزهای ۱۹ و ۲۰ سپتامبر (۲۸ و ۲۹ شهریور) اعتصاب خواهند کرد.

دکتر ویشال شارما رئیس کمیته مشاوران انجمن پزشکی انگلیس، گفت. اکنون ۱۳۳ روز از آخرین دیدار استیو بارکلی وزیر بهداشت و مراقبت اجتماعی دولت انگلیس با ما می‌گذرد. و ما بار دیگر از وی درخواست می‌کنیم که به میز مذاکره بازگردد.

پزشکان ارشد به مدت ۲ روز در ماه جولای دست به اعتصاب زدند و قرار است در آگوست دوباره این کار را انجام دهند.

سخنگوی وزارت بهداشت و مراقبت اجتماعی دولت انگلیس نیز در همین ارتباط، گفت. این ناامیدکننده است که پزشکان مشاور، تاریخ‌های جدیدی را برای اقدام به اعتصاب اعلام کرده‌اند. که بر بیماران تاثیر می‌گذارد و تلاش‌ها برای کاهش لیست‌های انتظار سیستم خدمات بهداشت ملی انگلیس را با شکست مواجه خواهد کرد.

وی افزود: ما توصیه‌های نهاد مستقل بررسی حقوق را به طور کامل پذیرفته‌ایم. و به پزشکان مشاور ۶ درصد افزایش حقوق می‌دهیم و این، موضع نهایی ما است.

ادامه اعتصابات پزشکان

پس از آنکه ریشی سوناک نخست‌وزیر انگلیس ماه گذشته تهدید کرد. که «اعتصابات در بخش دولتی انگلیس هر چقدر هم که گسترش پیدا کند. هیچ تغییری در تصمیم دولت در مورد پرداخت‌های این بخش ایجاد نخواهد کرد». اتحادیه‌های معلمان به اعتصابات خود پایان دادند. اما اتحادیه‌های پزشکان انگلیس به دلیل اینکه اعتقاد دارند. دستمزد اعضای آنها در طی سال‌های متمادی به حد کافی نسبت به سطح تورم افزایش نیافته است، تحت تاثیر این تهدید سوناک قرار نگرفتند.