رسانه‌ها از طرح جدید هماهنگی وزیر کشور انگلیس با همتای آلبانیایی برای مقابله با ورود پناهجویان از آلبانی به این کشور خبر دادند. به گزارش پایگاه خبری شهید یاران به نقل از خبرگزاری صداوسیما از لندن رسانه‌ها از طرح جدید هماهنگی وزیر کشور انگلیس با همتای آلبانیایی برای مقابله با ورود پناهجویان از آلبانی به […]

رسانه‌ها از طرح جدید هماهنگی وزیر کشور انگلیس با همتای آلبانیایی برای مقابله با ورود پناهجویان از آلبانی به این کشور خبر دادند.

به گزارش پایگاه خبری شهید یاران به نقل از خبرگزاری صداوسیما از لندن رسانه‌ها از طرح جدید هماهنگی وزیر کشور انگلیس با همتای آلبانیایی برای مقابله با ورود پناهجویان از آلبانی به این کشور خبر دادند. 
پریتی پتل که خود مهاجراست از زمان بدست گرفتن وزارت کشور انگلیس سخت گیرانه‌ترین قوانین و شیوه‌ها را علیه مهاجران و پناهجویان به کار گرفته است. 
اعزام پناهجویان در انگلیس به کشور آفریقایی روندا از جمله طرح‌های اوست که فعلا با حکم دادگاه حقوق بشر اروپایی که انگلیس نیز متعهد به اجرای احکام آن است متوقف شده است. 
ایندیپندنت نوشت: پس از افغانستانی‌ها، آلبانیایی‌ها بیشترین مهاجرانی هستند که بصورت غیر قانونی و با قایق‌های کوچک از آبراهه مانش (آبراهه میان فرانسه و انگلیس) وارد انگلیس می‌شوند.
بنابر اعلام رسانه‌های انگلیس در توافق وزارت کشور انگلیس و کشور آلبانی قرار است ضمن تبادل اطلاعات افراد، پلیس آلبانی در مقابله با پناهجویان به ویژه افرادی که مشکوک به آلبانیایی اند به انگلیس کمک کند تا از هفته آینده خروج آلبانیایی‌هایی که به صورت غیر قانونی به این کشور آمده یا در این کشور حضور دارند تسریع شود. 
برخی رسانه‌ها در انگلیس نوشته اند در پی توافق گذشته، پارسال هزار آلبانیایی از انگلیس اخراج شدند. 
براساس گزارش‌های رسمی منتشر شده در انگلیس روز دوشنبه این هفته ۱۲۹۵ مهاجر غیر قانونی با ۲۷ قایق وارد سواحل انگلیس شدند که بالاترین میزان ورود روزانه مهاجران غیر قانونی به این کشور از سال ۲۰۱۸ اعلام شده است. 
وزارت دفاع انگلیس نیز اعلام کرد در سال جاری میلادی ۲۲ هزار و هشتصد نفر پس از عبور از خطوط شلوغ کشتیرانی از فرانسه با قایق‌های کوچک وارد انگلیس شدند.