محور مقاومت مدیون مجاهدت شهید طهرانی‌مقدم است امام جمعه فریدونشهر گفت: امروز اگر محور مقاومت و در صف اول این محور، حماس و فلسطین و غزه جرأت ایستادن در مقابل اسرائیل را پیدا کرده‌اند و این رژیم تا بن دندان مسلح را به زانو درآورده‌اند به واسطه خدمات شهید طهرانی مقدم در ساخت موشک است. […]

محور مقاومت مدیون مجاهدت شهید طهرانی‌مقدم است

امام جمعه فریدونشهر گفت: امروز اگر محور مقاومت و در صف اول این محور، حماس و فلسطین و غزه جرأت ایستادن در مقابل اسرائیل را پیدا کرده‌اند و این رژیم تا بن دندان مسلح را به زانو درآورده‌اند به واسطه خدمات شهید طهرانی مقدم در ساخت موشک است.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران، حجت‌الاسلام اسماعیل شامحمدی ضمن گرامیداشت سالروز شهادت شهید حسن طهرانی مقدم، پدر موشکی ایران، اظهار کرد: این شهید والامقام عمر خود را در عمل به آیه شریفه « وَ أَعِدُّوا لَهُمْ مَا اسْتَطَعْتُمْ مِنْ قُوَّه وَ مِنْ رِباطِ الْخَیْلِ تُرْهِبُونَ بِهِ عَدُوَّ اللهِ وَ عَدُوَّکُمْ: هر نیروئى در قدرت دارید براى مقابله با آنها (دشمنان) آماده سازید و اسب هاى ورزیده (براى میدان نبرد) تا به وسیله آن دشمن خدا و دشمن خویش را بترسانید» گذراند.

امام جمعه فریدونشهر عنوان کرد: رهبر انقلاب در پیام تسلیت خود به مناسبت شهادت این مجاهد فی سبیل الله، او را سردار عالی‌قدر، دانشمند برجسته و پارسای بی‌ادعا خواند و زمانی که شخصاً در مراسم تشییع شهید طهرانی مقدم و یارانش حضور پیدا کرد خطاب به خانواده او گفت من از این اتفاق مصیبت‌زده شدم و سپس فرمودند شهید طهرانی مقدم سراپا اخلاص بود.

حجت‌الاسلام شامحمدی با بیان این که شهید طهرانی مقدم افق دید بالایی داشت، ادامه داد: آن گاه که همه در کشور به فکر تهیه سلاح کلاشینکف بودند، او به فکر ساخت خمپاره بود، زمانی که ساخت خمپاره را با موفقیت به اتمام رساند، به فکر راه‌اندازی توپخانه افتاد و زمانی که آن را نیز با موفقیت پشت سر گذاشت مشغول ساخت موشک شد تا نهایتاً درسال ۱۳۶۳ کشور را دارای موشک کرد.

امام جمعه فریدونشهر اقتدار و قدرت کنونی کشور را مدیون تلاش‌های شهید طهرانی مقدم دانست و تأکید کرد: اگر ما از لحاظ موشکی و تسلیحاتی قوی نمی‌شدیم مشخص نبود کشور ما تاکنون چه سرنوشتی پیدا کرده بود.

وی متذکر شد این شهید عزیز وصیت کرده بود روی سنگ قبرش بنویسند «این جا مدفن کسی است که می‌خواست اسرائیل را نابود کند.» و افزود: امروز اگر محور مقاومت و در صف اول این محور، حماس و فلسطین و غزه جرأت ایستادن در مقابل اسرائیل را پیدا کرده‌اند و این رژیم تا بن دندان مسلح را به زانو درآورده‌اند به واسطه خدمات شهید طهرانی مقدم در ساخت موشک است.

حجت‌الاسلام شامحمدی ادامه داد: امروز اگر اسرائیل در باتلاق غزه گرفتار شده و جبهه کفر در برابر رزمندگان حماس دست پاچه شده‌اند به خاطر زحماتی است که شهید طهرانی مقدم کشید و به خاطر برنامه‌ای است که شهید طهرانی مقدم آن را پایه‌گذاری کرد و رزمندگان فلسطینی با شجاعت و مجاهدت مثال‌زدنی خود آن را به اجرا درآوردند.

امام جمعه فریدونشهر گفت: باید این سؤال را پاسخ داد که چه کسی باعث شد عده‌ای انسان که دو دهه است از زمین و دریا و هوا محاصره و تحریم شده‌اند به این جایی برسند که مقابل اسرائیل بایستند.

وی تصریح کرد: در زمانی که امثال شهید طهرانی مقدم به دنبال انجام کارهای بزرگ همچون ساخت موشک بودند کسانی هم در کشور بودند که این کارها را به تمسخر می‌گرفتند و به آن‌ها می‌خندیدند اما رهبر انقلاب با تدبیر و تشویق‌های خودشان راه را برای افتخارآفرینی و تاریخ‌سازی این مجاهدان باز کردند