بانوان بسیجی سهم بسزایی در تولید صنایع‌دستی کردستان دارند سرپرست اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان کردستان گفت: بانوان هنرمند و بسیجی استان توانسته‌اند سهم بسزایی در تولید آثار ارزشمند صنایع‌دستی کردستان داشته باشند. به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران از کردستان؛ منصور مهرزاد روز سه‌شنبه ١٢ اردیبهشت‌ماه ١۴٠٢ در نشست با مسئول بسیج […]

بانوان بسیجی سهم بسزایی در تولید صنایع‌دستی کردستان دارند

سرپرست اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان کردستان گفت: بانوان هنرمند و بسیجی استان توانسته‌اند سهم بسزایی در تولید آثار ارزشمند صنایع‌دستی کردستان داشته باشند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران از کردستان؛ منصور مهرزاد روز سه‌شنبه ١٢ اردیبهشت‌ماه ١۴٠٢ در نشست با مسئول بسیج جامعه زنان کردستان اظهار کرد: همان‌گونه که بسیج در بخش‌های سازندگی موثر بوده، در حوزه میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی نیز می‌تواند همواره پشتیبان این مجموعه باشد.

سرپرست اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان با اشاره به اینکه بخش قابل توجهی از هنرمندان صنایع‌دستی استان را بانوان تشکیل داده‌اند، افزود: هنرمندان و به‌ویژه بانوان کردستانی توانسته‌اند نقش محوری در تولید و خلق محصولات بی‌بدیل صنایع‌دستی و ایجاد اشتغال داشته باشند.

او عنوان کرد: یکی از مهم‌ترین برنامه‌های این مجموعه در سال‌جاری تسهیل و تسریع شرایط برای حضور صنعتگران و به‌ویژه بانوان این حوزه در بازار کار است.

مهرزاد یادآور شد: برای حمایت از تولید، بازاریابی و فروش مستقیم صنایع‌دستی، بازارچه دائمی تولید و عرضه محصولات صنایع‌دستی در زمینی به مساحت ١٢ هکتار در سنندج ایجاد خواهد شد.

مهرزاد یادآور شد: برگزاری دوره‌های آموزشی برای خواهران هنرمند بسیجی و همچنین پرداخت تسهیلات کم‌بهره به آنان در دستور کار قرار می‌گیرد و در حد توان از این قشر پشتیبانی خواهیم کرد.

سرپرست اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان بیان کرد: امیدواریم هنرمندان و صنعتگران استان و به‌ویژه بانوان توانمند در این حوزه با تعامل، هم‌فکری و هم‌افزایی بتوانند شرایط صنایع‌دستی کردستان را بیش از پیش ارتقا دهند.

مسئول بسیج جامعه زنان کردستان هم در این جلسه گفت: بسیج با برخورداری از اخلاص، معنویت، مجاهدت و پشتوانه‌ی عظیم مردمی آگاه و با بصیرت و همچنین ظرفیت‌های بالای درون سازمانی یکی از متعالی‌ترین بستر‌های رشد و شکوفایی استعداد‌ها برای نسل امروز در گام دوم انقلاب اسلامی است.

بتول سرکانی اظهار کرد: با توجه به اینکه اغلب مشاغل خانگی در کنار خانواده و در محیط خانه اجرا می‌شود، پرداختن بانوان به هنر ارزشمند صنایع‌دستی زمینه برای تولید در کنار تربیت فرزندان و امور خانه‌داری را فراهم می کند.

مسئول بسیج جامعه زنان کردستان بر لزوم اجرای برنامه‌های متنوع و هدفمند با هم‌افزایی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی در استان تاکید کرد و گفت: استفاده از اساتید آموزشی و ارائه آموزش‌های صنایع‌دستی و همچنین حضور بانوان فعال و بسیجی در این حوزه برای عرضه و فروش در نمایشگاه‌های سطح استان با همکاری این نهاد می‌تواند گامی مهم برای حمایت از زنان سرپرست خانوار باشد.

او یادآور شد: امیدوارم این جلسات با هم افزایی و بهره‌مندی از نوآوری‌ها برای رسیدن به اتفاق نظر و اشتراک آرا مقدمه و آغازی برای حرکت‌های فراگیر باشد.