نجف آباد مهد علم، ایمان، ایثار، جهاد، اجتهاد و شهادت است امام جمعه نجف آباد در نشست خبری روز ملی حماسه و ایثار نجف آباد «۵ اسفند» گفت نجف آباد مهد علم، ایمان، ایثار، جهاد، اجتهاد و شهادت است. عالمان این دیار در جهاد و فریاد و بیدارگری، هوشیاری و هوشیارگری جامعه تلاش کردند. به […]

نجف آباد مهد علم، ایمان، ایثار، جهاد، اجتهاد و شهادت است

امام جمعه نجف آباد در نشست خبری روز ملی حماسه و ایثار نجف آباد «۵ اسفند» گفت نجف آباد مهد علم، ایمان، ایثار، جهاد، اجتهاد و شهادت است. عالمان این دیار در جهاد و فریاد و بیدارگری، هوشیاری و هوشیارگری جامعه تلاش کردند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران،حجت الاسلام و المسلمین مصطفی حسناتی امام جمعه نجف آباد با گرامیداشت روز ملی حماسه و ایثار مردم نجف آباد اظهار کرد مشکل ما انسان‌ها غفلت است، این موضوع در آیات الهی نیز ذکر شده است. در روز قیامت نیز این سئوال مطرح می‌شود که آیا شیطان از ما قوی‌تر بود؟ پاسخ منفی است اما خداوند می‌فرماید علت گمراهی شما غفلت است و این آغاز سقوط است.

وی افزود: روز نجف آباد، روز یاد کردن از دارایی‌ها و انسان‌ها بزرگ و جامعه‌ای است که با هم رفیق هستند. هم فکر و هم مقصد هستند و برای رسیدن به هدفی والا تلاش می‌کنند. همه در میدان هستند و یک نفر را نمی‌یابید که بیرون از این میدان و غافل باشد. اینجا همه هوشیار، بیدار و زنده هستند.

امام جمعه نجف آباد گفت مسن‌ها و پیشکسوتان، زنان و مردان، پدران و مادران، محصلان، دانشجویان، بازاریان، کشاورزان و … همه در صحنه نبرد و مقابله با دشمن و متجاوزان نقش‌آفرینی می‌کنند. انصافا یاد این روزها، یاد زندگی، عزت، دفاع و پاسداری از عدالت و مقابله با ظلم است.

حجت الاسلام و المسلمین مصطفی حسناتی با بیان اینکه باید از کسانی که این روزها و این ارزش‌ها را زنده نگه می‌دارند تشکر کرد، افزود یاد این ایام و زنده کردن یاد دوستان و خوبان، به خود بالیدن نیست. اگر اینگونه باشد بت پرستی است، اما عده‌ای خداپرست با آرمان‌های الهی آمده‌اند که با هم هم‌عهد شوند و از خوبان روزگار یاد کنند.

وی ادامه داد این یادآوری، باید ما را متوجه این نکته کند که ما ادامه دهنده راه شهدا هستیم. باید آن‌ها و همه خوبان این دیار را یاد کنیم. شاید این یک غفلت است که در این ایام از شهیدان بگوییم اما از شهید آفرینان نگوییم. مادران این شهدا که گمنام هستند و همینگونه در حال رفتن از بین ما هستند گنج کرامت هستند.

امام جمعه نجف آباد با تأکید بر اینکه باید از پدران شهدا نیز گفت، اظهار کرد: از رزق و روزی که پدران شهدا استفاده کردند و فرزندان خود را در محفل‌های قرآن و نهج البلاغه تربیت کنند باید سخن گفت. آن‌ها علم و فهم و بصیرت را در دوران وحشت ستم‌شاهی به دست آوردند، بنابراین باید از این خوبان و کسانی که زمینه تربیت آن‌ها را فراهم کردند سخن گفت.

وی خاطرنشان کرد: نجف آباد مهد علم، ایمان، ایثار، جهاد، اجتهاد و شهادت است. عالمان این دیار در جهاد و فریاد و بیدارگری، هوشیاری و هوشیارگری جامعه تلاش کردند. آن‌ها که از تبعید و زندان و اسارت و شهادت استقبال می‌کردند. آن‌ها به میدان انقلاب و پس از آن به عرصه دفاع مقدس وارد شدند به مردم نیز گفتند که ما رفتیم و شما هم بیایید. مردم نیز آن‌ها را همراهی کردند.

حجت الاسلام و المسلمین مصطفی حسناتی تصریح کرد روز نجف آباد امسال به دهه نکوداشت نجف آباد تبدیل شده و ۱۰ روز شاهد برنامه‌های متنوعی هستیم که آغاز آن محفل انس با قرآن است. از شب نخست ماه شعبان همزمان با دوم اسفندماه این برنامه‌ها به مدت ۱۰ شب شروع می‌شود.

وی افزود در شب دوم، روحانیت و خواهران و برادران حوزه‌ها، پدران و مادران ۱۱۰ شهید روحانی حضور پیدا می‌کنند. یک سوم روحانیت نجف آباد در جنگ تحمیلی به شهادت رسیدند و در این محفل از آن‌ها یاد می‌شود.

امام جمعه نجف آباد با اشاره به دیگر برنامه‌های این دهه، اظهار کرد محفل‌های بعد مربوط به اداریان، بازاریان، مجموعه‌های فرهنگی و هنری، آموزش و پرورش، دانش آموزان و معلمان، بانوان و… است. به یک معنا همه اقشار قرار است در ۱۰ برنامه به یاد روز نجف آباد نقش آفرینی و اعلام کنند که اگر ما در این قطعه از زمین، ارزش‌هایی را رقم زدیم به خاطر حضور همگانی مردم بوده است.

وی گفت نقش پدران، مادران،‌عالمان، معلمان، بازاریان و.. در این صحنه به نمایش گذاشته می‌شود، چون ما معتقد هستیم علت ایجاد یک پدیده، می‌تواند علت مبقیه و ادامه بخش آن پدیده باشد. انقلاب اسلامی و دفاع مقدس و جامعه پویای ارزشمند به دست همگان ایجاد شد و اکنون نیز همگان باید این راه را ادامه دهند.

حجت الاسلام و المسلمین مصطفی حسناتی در پایان بیان کرد امیدواریم قلم اصحاب رسانه همواره حقگو و حق نویس و مدافع ملت و ارزش‌های این نظام مقدس الهی باشد.
خبرنگار: الهام خانی