دیدار حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی با جمعی از فرماندهان و رزمندگان دفاع مقدس در آستانه هفته دفاع مقدس دقایقی پیش در حسینیه امام خمینی (ره) آغاز شد. به گزارش پایگاه خبری شهید یاران، به نقل از خبرنگار ایرنا، این دیدار به صورت زنده و مستقیم از رسانه KHAMENEI.IR و همچنین […]

دیدار حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی با جمعی از فرماندهان و رزمندگان دفاع مقدس در آستانه هفته دفاع مقدس دقایقی پیش در حسینیه امام خمینی (ره) آغاز شد.

به گزارش پایگاه خبری شهید یاران، به نقل از خبرنگار ایرنا، این دیدار به صورت زنده و مستقیم از رسانه KHAMENEI.IR و همچنین شبکه‌های صدا وسیما پخش می شود.

در این دیدار علاوه بر فرماندهان و رزمندگان دفاع مقدس، جمعی از خانواده‌های شهدا نیز حضور دارند. همچنین جمع دیگری از پیشکسوتان دفاع مقدس در اقصی نقاط کشور از طریق ارتباط تصویری با همه مراکز استان‌ها در این دیدار حضور دارند.

در ابتدای این دیدار پس از قرائت کلام‌الله مجید و مدیحه‌سرایی خاطره‌انگیز حاج صادق آهنگران، سرلشکر محمد باقری رئیس ستاد کل نیروهای مسلح گزارشی از اقدامات انجام شده برای حفظ و نشر ارزش های دفاع مقدس ارایه کرد.

جنگ تحمیلی عراق با ملت ایران در ۳۱ شهریور ۱۳۵۹ و با حمله عراق به شهرهای مرزی ایران آغاز شد و هشت سال به طول انجامید؛ ملت ایران اعم از زن و مرد و پیر و جوان در هر لباس و مسلکی برای دفاع از تمامیت ارضی کشور در دوران دفاع مقدس به میدان آمدند و در شرایطی که قدرت های جهانی با حمایت مالی، تسلیحاتی و معنوی از ارتش رژیم بعث عراق تلاش داشتند انقلاب اسلامی مردم ایران را به شکست بکشانند و به دوره استبداد و استعمار بازگردانند، از جان و مال خود گذشتند؛ از این رو ۳۱ شهریور تا ششم مهر ماه برای پاسداشت جان فشانی رزمندگان کشورمان و شهدای آن دوران، هفته دفاع مقدس نامیده شده است.