فرمانده ارتش پاکستان با تاکید بر لزوم افزایش همکاری‌ها با افغانستان برای مقابله موثر با چالش های مشترک تروریسم و افراط گرایی، خواستار تعهد و حمایت کابل از پیشبرد مناسبات دوجانبه شد. به گزارش پایگاه خبری شهید یاران، از روابط عمومی ارتش پاکستان، ژنرال «سید عاصم منیر» در دیدار «امیر خان متقی» سرپرست وزارت خارجه […]

فرمانده ارتش پاکستان با تاکید بر لزوم افزایش همکاری‌ها با افغانستان برای مقابله موثر با چالش های مشترک تروریسم و افراط گرایی، خواستار تعهد و حمایت کابل از پیشبرد مناسبات دوجانبه شد.

به گزارش پایگاه خبری شهید یاران، از روابط عمومی ارتش پاکستان، ژنرال «سید عاصم منیر» در دیدار «امیر خان متقی» سرپرست وزارت خارجه دولت موقت افغانستان، گفت که پاکستان متعهد به افغانستان با ثبات، مرفه و صلح آمیز است.

طرفین بر اهمیت حفظ تماس های منظم برای تقویت روابط دوجانبه و رسیدگی به موضوعات مورد علاقه مشترک توافق کردند.

متقی از حمایت‌های همیشگی پاکستان از مردم افغانستان قدردانی و به نقش مهم این کشور همسایه در تسهیل صلح و توسعه در افغانستان اذعان کرد.

وی همچنین تمایل حکومت طالبان را برای همکاری نزدیک با پاکستان برای ارتقای ثبات و رفاه منطقه ابراز کرد.

روابط عمومی ارتش پاکستان افزود: ژنرال عاصم منیر و سرپرست وزارت خارجه حکومت طالبان، موضوعات مرتبط با امنیت منطقه‌ای، مدیریت مرزها، و رسمیت بخشیدن به سازوکارهای دوجانبه برای بهبودی اوضاع فعلی امنیتی را مورد بحث و بررسی قرار دادند.

امیر خان متقی و اعضای هیات همراه متشکل از مقامات ارشد حکومت طالبان روز گذشته در پنجمین دور نشست مشترک چین، پاکستان و افغانستان در اسلام‌آباد شرکت کرد.

متقی همچنین طی جلسه جداگانه‌ای با رهبران احزاب سیاسی و مذهبی پاکستان به ویژه مولانا فضل الرحمان رییس حزب جمعیت علمای اسلام و سراج الحق رهبر جماعت اسلامی پاکستان دیدار کرد.

سفر هیأت بلندپایه طالبان افغانستان به پاکستان پس از ماه‌ها تنش در روابط دوجانبه و تشدید فضای بی اعتمادی در روابط شکننده دو همسایه انجام می‌شود و حضور مقامات طالبان در اسلام‌آباد بیانگر کاهش نسبی در تیرگی روابط آنان است.

اواسط ماه گذشته میلادی سرپرست سفارت پاکستان در افغانستان پس از پنج ماه بار دیگر به کابل بازگشت. «عُبید الله نظامانی» اواسط آذرماه گذشته هنگامی که در محوطه داخل سفارت پاکستان در کابل قدم می‌زد مورد سوء قصد قرار گرفت و البته از این حمله جان سالم بدر برد.