معاون وزیر امور خارجه روسیه اعلام کرد که ائتلاف آتلانتیک شمالی(ناتو) متحمل شکست در اوکراین و فروپاشی پروژه غرب برای تبدیل کردن کی یف به ضد روسیه شده است. به گزارش پایگاه خبری شهید یاران، الکساندر گروشکو به خبرگزاری تاس گفت: ناتو همین حالا هم در اوکراین شکست خورده است. این شکست با نابودی پروژه […]

معاون وزیر امور خارجه روسیه اعلام کرد که ائتلاف آتلانتیک شمالی(ناتو) متحمل شکست در اوکراین و فروپاشی پروژه غرب برای تبدیل کردن کی یف به ضد روسیه شده است.

به گزارش پایگاه خبری شهید یاران، الکساندر گروشکو به خبرگزاری تاس گفت: ناتو همین حالا هم در اوکراین شکست خورده است. این شکست با نابودی پروژه تبدیل اوکراین به کشوری ضد روسیه همراه است.

وی در ادامه تاکید کرد حوادث روی داده در ارتباط با خطوط لوله نورد استریم و نورد استریم ۲ و همچنین پل کریمه نشان می دهد که غرب از خط خطرناک عبور کرده است.

این مقام روس افزود: اگر ما در مورد حملاتی بر نورد استریم ۲ و پل کریمه سخن می گوییم، پس غرب به وضوح از خط بسیار خطرناک عبور کرده است.

گروشکو گفت هیچ کس در مورد پیروزی های ناتو نمی داند، اما همه از نتایج مداخلات نظامی این ائتلاف مطلع هستند.

وی ادامه داد: در مورد پیروزی های ناتو، من هیچ چیز نمی دانم، هیچ کس چیزی درمورد آن نمی داند، اما همه درمورد نتایج مهندسی ژئوپولیتیک و اجتماعی – سیاسی مداخلات نظامی ناتو می دانند.

تحقیقات درباره نشت ماه گذشته گاز طبیعی از خطوط لوله آسیب دیده نورد استریم یک و ۲ که برای انتقال گاز روسیه به آلمان از بستر دریای بالتیک ساخته شده، ادامه دارد و روسیه آن را با اشاره به غرب، تروریسم بین المللی دانسته و اتحادیه اروپا هم آنرا خرابکاری خوانده است. از هیچ یک از این خطوط لوله که بیش از یک هزار کیلومتر از آنها در زیر دریا قرار گرفته، در هنگام آسیب دیدن و شکافتگی، گاز منتقل نمی شده است.

در همین حال، به دنبال حمله تروریستی شنبه ۱۶ مهر ماه سرویس ویژه اوکراین به پل «کرچ» میان کریمه و خاک روسیه که نماد الحاق این شبه جزیره به روسیه تلقی می‌شود، این کشور حملات دقیق موشکی را علیه زیرساخت‌های اوکراین آغاز کرد.

آژیر هشدار حمله هوایی بامداد پنجشنبه در سراسر منطقه کی‌یف هم زمان با شنیده شدن صدای چندین انفجار، به صدا درآمد و دفتر ولودیمیر زلنسکی رییس‌جمهوری اوکراین از انفجارهای متعدد در “زیرساخت‌های حیاتی” در منطقه کی‌یف خبر داد.

روسیه در پی ابراز شادمانی برخی مقام های اوکراین از انفجار تروریستی و آسیب دیدن این پل، این رخداد را به اوکراین نسبت داده و تهدید به تلافی جویی کرد. اما کی یف مسئولیت آن را نپذیرفت و اینک سندی در تارنمای دولت روسیه بیانگر این است که مسکو بر بازسازی و تکمیل این پل تا ۲۰۲۳ تاکید دارد.