برگزاری همایش « گمرک و حال خوب » در اتاق بازرگانی اصفهان اتاق بازرگانی صنعت ، معاون و کشاورزی اصفهان به مناسبت ۲۶ ژانویه روز جهانی گمرک همایشی تحت عنوان گمرک و حال خوب برگزار کرد. به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران، امیر کشانی رییس اتاق بازرگانی اصفهان در این همایش که با حضور […]

اتاق بازرگانی صنعت ، معاون و کشاورزی اصفهان به مناسبت ۲۶ ژانویه روز جهانی گمرک همایشی تحت عنوان گمرک و حال خوب برگزار کرد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران، امیر کشانی رییس اتاق بازرگانی اصفهان در این همایش که با حضور فعالان اقتصادی ، تولیدکنندگان و صادر کنندگان استان اصفهان و جمعی از بازنشستگان و کارکنان گمرکات استان اصفهان برگزار شد با تبریک روز جهانی گمرک بیان داشت: مدیرکل گمرکات استان اصفهان به عنوان پیش قدم و اولین مدیرکل استان پیشنهاد برگزاری میز خدمت را در اتاق اصفهان دادند که با توجه به استقبال خوب فعالان اقتصادی و اعلام رضایت مندی حداکثری این طرح را الگو قرارداده و برای سایر ادارات استان نیز اجرایی نموده ایم .

در ادامه حقیقت سرشت معاون امور هماهنگی استانداری اصفهان گفت:استانداری اصفهان از عملکرد گمرکات استان در زمینه تسهیل تشریفات گمرکی و خدمت رسانی به فعالان اقتصادی تقدیر و تشکر می نماید و پیشنهادات سازنده گمرکات استان اصفهان در جلسات تخصصی راه گشایی مشکلات حوزه تجارت خارجی استان بوده است .

ابوالفضل اکبرپور معاون برنامه ریزی و امور بین الملل گمرک جمهوری اسلامی ایران نیز در این همایش تاکید کرد : مدیران و کارکنان گمرک در جای جای کشور و در نقاط مرزی و دور افتاده به خدمت رسانی به مردم و جامعه مشغول هستند و افرادی که با تسهیل گری راه را برای مردم باز می کنند و در دل کارکنان و ارباب رجوع قرار گرفته اند از اجر ویژه هم نزد مردم و هم خداوند متعال بهره مند خواهند شد .

همچنین نعمت اله اکبری عضو هیات علمی اقتصاد دانشگاه اصفهان به ارائه شاخص ها ،آمار و عملکرد بهبود فضای کسب و کار طی سالیان اخیر پرداخت و خاطر نشان کرد : گمرک در بهبود فضای کسب و کار نقش اساسی دارد و بزرگترین مشکل گمرک تعدد قوانین ، مقررات بخشنامه ها حوزه تجارت خارجی بوده و به موجب قانون و تعاریف بین المللی گمرک دستگاه های حاکمیتی و مجری قوانین وضع شده در حوزه تجارت خارجی است .

محمد رضا جبار زارع کارآفرین و مدیرعامل مجموعه صنعتی همگام خودرو آسیا بیان داشت : کار آفرینان و تولید کنندگان نقش به سزایی در حفظ و افزایش ثروت های ملی دارند و امروز گمرک ، حاکمیت ،جامعه و مردم بیش از پیش نیاز به حال خوب و امید دارند و با حال خوب می توان به قله های پیشرفت دست یابیم .

مسعود صرامی تولیدکننده ، کارآفرین و سرمایه گذار در حوزه سلامت و رفاه جامعه اذعان داشت : طی سالیان متمادی که در حوزه واردات و صادرات و جذب سرمایه گذار داخلی و خارجی فعالیت می نمایم ، گمرکات استان با توجه به ظرفیت های موجود و تسهیلات و بسته های حمایتی نظیر ترخیص درصدی یا ارزیابی در محل ، حال خوب را به فعالان اقتصادی انتقال می دهد .

رسول کوهستانی پزوه مدیرکل گمرکات استان اصفهان از تلاشهای کارکنان گمرکات استان که بدون تعطیلی در تمامی ایام سال و شبانه روزی در اقصی نقاط استان به واحدهای تولیدی و فعالان اقتصادی خدمت رسانی می کنند قدردانی کرد و گفت: فعالان اقتصادی می بایستی حقوق مکتسبه خود را بدانند تا زمانی که محدودیت ، ممنوعیت و یا افزایش تعرفه اتفاق افتاد با استفاده از حقوق مکتسبه خود به صورت قانونی از حداکثر تسهیلات بهره مند شوند.

این مقام مسئول بیان داشت: بسته های حمایتی گمرک را همه ساله در ابتدای سال به استانداری و اتاق بازرگانی اعلام و با تصویب شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی آنها را اجرا و هرسه ماه گزارش عملکرد ارائه می دهیم