رئیس جمعیت هلال احمر گفت: از ۱۷ شهریور سال جاری تاکنون ۲ میلیون و ۹۲ هزار و ۸۴۷ مورد خدمات درمانی از سوی جمعیت هلال احمر ایران به زائران اربعین در عراق ارائه شده است. به گزارش پایگاه خبری شهید یاران، به نقل از ایرنا از جمعیت هلال‌احمر، پیرحسین کولیوند درباره خدمات درمانی ارائه شده […]

رئیس جمعیت هلال احمر گفت: از ۱۷ شهریور سال جاری تاکنون ۲ میلیون و ۹۲ هزار و ۸۴۷ مورد خدمات درمانی از سوی جمعیت هلال احمر ایران به زائران اربعین در عراق ارائه شده است.

به گزارش پایگاه خبری شهید یاران، به نقل از ایرنا از جمعیت هلال‌احمر، پیرحسین کولیوند درباره خدمات درمانی ارائه شده به زائران حسینی اظهار داشت: از تاریخ ۱۷ شهریور تاکنون، یک میلیون و ۳۷۶ هزار و ۶۴۰ مورد ویزیت عمومی و ۴۲ هزار و ۴۱۴ مورد مراجعه به متخصص داخلی ثبت شده است.

وی ادامه داد: مراجعه به متخصص طب اورژانس تاکنون ۱۸ هزار و ۵۲۰ مورد، بخش متخصص زنان ۲۰ هزار و ۹۳۴ مورد و متخصص قلب ۱۸ هزار و ۶۰۳ مورد بوده است همچنین ۱۹ هزار و ۴۱۷ مورد ویزیت متخصص ارتوپدی و ویزیت سایر تخصص‌ها نیز ۱۷ هزار و ۵۴۹ مورد گزارش شده است.

کولیوند اضافه کرد: در بخش تزریقات، ۶۷ هزار و ۵۶۸ مورد، پانسمان ۱۹ هزار و ۲۰۱ مورد، نوار قلب ۸۲۷۲ مورد، قند خون ۱۳ هزار و ۳۸۲ مورد، بخیه ۶ هزار مورد، سونداژ ۱۲۶۲ مورد و گچ و آتل ۷۰۹۶ مورد و ۴۴۲۹ مورد اکسیژن‌تراپی به ثبت رسیده است.

بهترین درمان برای گرمازدگی زائران، سرم‌درمانی است و هلال‌احمر در ۹ روز گذشته در کشور عراق ۴۵۱ هزار و ۵۶۰ مورد تزریق سرم ارائه داده است

رئیس جمعیت هلال احمر از ارائه خدمات درمانی به ۴۳۸ هزار و ۳۰ مورد زائر گرمازده خبر داد و افزود: بهترین درمان برای گرمازدگی زائران، سرم‌درمانی است و هلال‌احمر در ۹ روز گذشته در کشور عراق ۴۵۱ هزار و ۵۶۰ مورد خدمت سرم تراپی به زائران ارائه داده است.