شرکت نفت ملی یمن از از توقیف یک کشتی حامل سوخت این کشور توسط ائتلاف متجاوز عربی خبر داد. به گزارش پایگاه خبری شهید یاران به نقل از شبکه المسیره عصام المتوکل، سخنگوی شرکت نفت ملی یمن اعلام کرد که ائتلاف متجاوز عربی به سرکردگی عربستان سعودی، کشتی “گلدن ایگل” حامل سوخت گازوئیل را در […]

شرکت نفت ملی یمن از از توقیف یک کشتی حامل سوخت این کشور توسط ائتلاف متجاوز عربی خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری شهید یاران به نقل از شبکه المسیره عصام المتوکل، سخنگوی شرکت نفت ملی یمن اعلام کرد که ائتلاف متجاوز عربی به سرکردگی عربستان سعودی، کشتی “گلدن ایگل” حامل سوخت گازوئیل را در مسیر بندر الحدیده توقیف کرد.

وی در این باره گفت که کشتی مذکور علی‌رغم مجوز عبور سازمان ملل توسط ائتلاف متجاوز عربی توقیف شده است.

سخنگوی شرکت نفت یمن همچنین تاکید کرد: توقیف این کشتی به فهرست دیگر نقض‌ها و اقدامات خودسرانه متجاوزان افزوده شد و این اقدامات در سایه سکوت سازمان ملل و نماینده آن در قبال نقض تعهدات آتش‌بس انجام می‌شوند.

نیروهای ائتلاف سعودی در طول دوره آتش‌بس انسانی در یمن نیز چندین کشتی از جمله آنها کشتی دیزلی “دیتونا” و کشتی “قیصر” حامل بنزین را که از سازمان ملل نیز مجوز دریافت کرده بود و کشتی دیزلی “سیبلاندر سافیر” را توقیف کرده بودند.

شورای عالی سیاسی یمن در طول دوره آتش‌بس بر لزوم پایبندی طرف مقابل به شروط آتش‌بس تاکید کرده و از آنها خواسته بود طبق توافق اجازه دهد در راستای رفع نیازهای مردم یمن، کشتی‌های حامل فرآورده‌های نفتی وارد بنادر این کشور شوند.

آتش‌بس انسانی میان ائتلاف سعودی و دولت صنعاء دوم آوریل با نظارت سازمان ملل و برای یک دوره دو ماهه برقرار شد و تا کنون دوبار تمدید شده است.