افتتاح نمایشی هیچ پروژه‌ای را درکردستان شاهد نخواهیم بود/علیرغم همه ظرفیت‌ها نمی‌توانیم منکر محرومیت مزمن حاکم بر کردستان باشیم/بهره‌برداری از راه آهن مطالبه مردم کردستان است استاندار کردستان عنوان کرد در دولت مردمی سیزدهم شاهد افتتاح نمایشی هیچ پروژه‌ای در استان نخواهیم بود و تلاش خواهیم کرد همه پروژه‌های نیمه تمام را به پایان برسانیم. […]

افتتاح نمایشی هیچ پروژه‌ای را درکردستان شاهد نخواهیم بود/علیرغم همه ظرفیت‌ها نمی‌توانیم منکر محرومیت مزمن حاکم بر کردستان باشیم/بهره‌برداری از راه آهن مطالبه مردم کردستان است

استاندار کردستان عنوان کرد در دولت مردمی سیزدهم شاهد افتتاح نمایشی هیچ پروژه‌ای در استان نخواهیم بود و تلاش خواهیم کرد همه پروژه‌های نیمه تمام را به پایان برسانیم.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران از کردستان،اسماعیل زارعی کوشا روز جمعه در جلسه شورای اداری استان که با حضور رییس جمهور و جمعی از اعضای هیات دولت تشکیل شد، اظهار داشت: سفر امروز آیت الله رئیسی به کردستان نسبت به ۲۶ سفر دیگر استانی و حتی سفرهای روسای جمهور گذشته بسیار متفاوت و متمایز بوده است.

وی اضافه کرد: یکی از مهمترین تمایزهای این سفر میزان اعتبارات در نظر گرفته شده در بخش های اقتصادی وعمرانی بوده که در نوع خود بی سابقه است.

استاندار کردستان در این سفر کردستانی‌ها در سقز ، روستای قلعه‌جی سروآباد و در سنندج هم با اجتماعات باشکوه و سرشار از ابراز احساسات فرصتی پیدا کردند اعتقاد خود را به نظام و رهبر و رییس جمهور به عنوان امین ملت ایران اسلامی ابراز کنند.
زارعی کوشا یادآور شد: کردستان را استان محرومی نمی‌دانیم و یکی از استان‌های با ظرفیت ایران اسلامی است که در بخش‌های  کشاورزی، معادن، گردشگری و تجارت و خدمات توانمندی‌های زیادی دارد.
وی از دیگر ظرفیت‌های این استان را وجود مردمانی سخت کوش، مهربان و وفادار خواند و گفت: نشانه‌هایی از اهتمام مردم به کار و تلاش و برادری و وحدت وجود دارد که می تواند زمینه توسعه استان را ایجاد کند.
استاندار کردستان اظهارداشت: علی‌رغم همه ظرفیت‌های موجود در استان نمی‌توانیم منکر محرومیت مزمن حاکم شده در این منطقه شویم ولی با حرکتی که دولت سیزدهم آغاز کرده امید می‌رود بخشی از این محرومیت‌ها طی سال‌های آینده برطرف شود.
زارعی کوشا با اشاره به اینکه کردستان در زیرساخت ها عقب ماندگی هایی دارد، گفت: در شاخص‌های مختلف با میانگین کشوری فاصله‌هایی داریم که نگران کننده است و باید با کارشبانه‌روزی آنرا برطرف کنیم.
وی افزود: پروژه‌هایی در استان وجود دارد که دچار مرور زمان شده و بعد از گذشت ۲ دهه هنوز به بهره برداری نرسیده و انتظار برای اتمام آن برای مردم آزار دهنده شده است.
استاندار کردستان اظهار داشت: توجه بیشتر به گردشگری و توسعه اقتصادی و بهره برداری از پروژه راه آهن از توقعات و مطالبات مردم این استان است.

کویستان عبدالحکیمی /کردستان