معتادان متجاهر جمع آوری و ساماندهی می‌شونددر نشست امروز اعضای شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان مقرر شد معتادان متجاهر جمع آوری وساماندهی شوند. به گزارش پایگاه خبری شهیدیاران، به نقل از  خبرگزاری صداوسیمای مرکز اراک؛ دبیر شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر استان مرکزی گفت: در این جلسه تصمیماتی در خصوص جمع آوری معتادان […]

معتادان متجاهر جمع آوری و ساماندهی می‌شوند
در نشست امروز اعضای شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان مقرر شد معتادان متجاهر جمع آوری وساماندهی شوند.

به گزارش پایگاه خبری شهیدیاران، به نقل از  خبرگزاری صداوسیمای مرکز اراک؛ دبیر شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر استان مرکزی گفت: در این جلسه تصمیماتی در خصوص جمع آوری معتادان متجاهرو همچنین ساماندهی و اشتغالزایی این گروه از جامعه گرفته شد و مقرر شد شهرداری، شورای شهر، بهزیستی و دستگاه‌های متولی نسبت به ساماندهی این افراد اقدام کنند.

اکبر شایسته فرد در ادامه موضوع مبارزه با مواد مخدرو اعتیاد این بلای خانمان سوز را نیازمند همکاری آحاد مردم و دستگاه‌های متولی دانست و افزود: همه بای در مقابل مبارزه با این تهدیدات تلاش کنیم.

نظری معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار هم بابیان اینکه تعداد معتادین متجاهر روز به روز رو به افزایش است و این موضوع سلامت روانی جامعه را تحت تاثیر قرار می‌دهد گفت: همه ما در مقابل این‌ها مسئولیت داریم و بایستی جوانی که به هر دلیلی گرفتار اعتیاد شدند آن‌ها را بازپروری و جمع آوری کنیم و به آغوش خانواده بازگردانیم.نظری در ادامه با بیان اینکه در این راستا شهرداری و شورای شهر نیزباید پای بیایند افزود: بحث مبارزه با مواد مخدر نیازمند سه آیتم فرهنگسازی، کار اطلاعاتی و پاکسازی از معتادین بصورت هوشمندانه صورت گیرد و دستگاه‌ها موظفند علاوه بر ارائه گزارش راهکار ارائه دهند و کار باید بصورت جدی پیگیری شود.
سرهنگ شمسایی فرد رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر استان هم با ارائه گزارشی از اقدامات صورت گرفته در راستای مبارزه با مواد مخدر در استان و تشریح شهادت دو نفر از کارکنان خدم گلوگاه دلیجاندر راستای مبارزه با سودانگران مرگ گفت: استان مرکزی بعنوان کریدور در کشور برای مقابله با این پدیده شوم کنترل محور‌های مواصلاتی در اولویت قرار دارد.
سرهنگ شمسایی فرد در ادامه از افزایش ۸ درصدی اجرای طرح پاکسازی نقاط آلوده در استان خبر داد و گفت: از ابتدای امسال ۱۳۱ طرح اجرا و بیش از ۵ هزار معتاد و قاچاقچی دستگیر شدند.

همچنین در این جلسه مقرر شد نسبت به تجهیز کامل مراکز تبصره ۲ ماده ۱۶ اقدام شود.