معاون امور هنری به دیدار حسین نوری جانباز هنرمند انقلاب اسلامی رفت محمود سالاری معاون امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی همزمان در هفته دولت با حضور در منزل حسین نوری از هنرمندان جانباز انقلاب اسلامی با وی دیدار و گفتگو کرد. به گزارش پایگاه خبری شهید یاران، به نقل از روابط عمومی معاونت […]

معاون امور هنری به دیدار حسین نوری جانباز هنرمند انقلاب اسلامی رفت
محمود سالاری معاون امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی همزمان در هفته دولت با حضور در منزل حسین نوری از هنرمندان جانباز انقلاب اسلامی با وی دیدار و گفتگو کرد.

به گزارش پایگاه خبری شهید یاران، به نقل از روابط عمومی معاونت امور هنری، در ابتدای این دیدار صمیمانه که محمود سالاری معاون امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، کاظم نظری مدیرکل هنرهای نمایشی و محمود فرهنگ مدیر کانون تئاتر دینی و دبیر رویداد صاحبدلان حضور داشتند، حاضرین به همراه حسین نوری و خانواده وی به تماشای فیلم مستند «در یک نگاه» به کارگردانی مهدی فارسی نشستند که روایت زندگی این هنرمند جانباز و آشنایی وی با همسرش است، نشستند.

در ادامه این دیدار حسین نوری به ارائه توضیحاتی درباره آثار خود در عرصه‌های مختلف هنری از جمله سینما، تئاتر، نقاشی و فیلم‌نامه‌نویسی و بیان برخی از خاطرات خود پرداخت.

همچنین در بخشی دیگری از این دیدار دکتر نادیا مفتونی همسر این جانباز هنرمند ضمن بیان فرازهایی از زندگی خود با استاد حسین نوری در مورد فعالیت های خود و همسرش توضیحاتی داد.

کاظم نظری مدیرکل هنرهای نمایشی و محمود فرهنگ مدیرکانون تئاتر دینی در ادامه این دیدار به بیان نظرات و راهکارهای خود در خصوص اهمیت و بهره برداری از آثار و متون حسین نوری در عرصه هنرهای نمایشی پرداختند.

در بخش پایانی این دیدار محمود سالاری با ابراز خرسندی از دیدار با این هنرمند سرافراز و با آرزوی سلامتی برای ایشان، ضمن پاشداشت مقام والای جانبازان انقلاب اسلامی و تقدیر از همسر ایشان به سبب عشق و ایثار و فعالیت های علمی وهنری، به بیان اهمیت بازنشر هنر انقلابی حسین نوری در سطح داخلی و بین المللی پرداخت و از آمادگی معاونت امور هنری برای نشر و ترجمه آثار برجسته ایشان بمنظور ترویج افکار و اندیشه این هنرمند انقلاب اسلامی خبر داد.

یادآور می‌شود، حسین نوری نقاش، نویسنده و کارگردان تئاتر و سینما و از جانبازان نهضت پیروزی انقلاب اسلامی ایران است. وی با وجود محدودیت‌های جسمی موفق شده در سه عرصه نقاشی، تئاتر و سینما دستاوردهای تخصصی داشته باشد.

نمایش‌هایی که او نوشته و کارگردانی کرده در دوره‌های مختلف جشنواره تئاتر فجر و دیگر جشنواره‌های سراسری حائز رتبه شده است و فیلم‌هایش در کشورهایی همچون ایتالیا، آلمان، هند، کانادا و آمریکا اکران شده و جوایزی را از جشنواره‌های بین‌المللی کسب کرده است.

گفتنی است استاد نوری در بهمن سال ۱۳۸۳ نشان ملی ایثار دریافت کرده است و در شهریور سال ۱۳۹۸ سالن نمایشی تحت عنوان تماشاخانه استاد حسین نوری با ارجاع به نام او افتتاح شده است.