سنندج مهیای استقبال از گردشگران نوروزی می‌شود/تعریف ۳ هزار میلیارد تومان پروژه مطالعاتی در حوزه عمران شهری شهردار سنندج گفت: سنندج با دارابودن بافت تاریخی و وجود بناهای تاریخی و جاذبه‌های طبیعی فراوان، یکی از شهرهای هدف گردشگری است که باید زمینه لازم برای استقبال از ورود گردشگران نوروزی به این شهر را فراهم کنیم. […]

سنندج مهیای استقبال از گردشگران نوروزی می‌شود/تعریف ۳ هزار میلیارد تومان پروژه مطالعاتی در حوزه عمران شهری

شهردار سنندج گفت: سنندج با دارابودن بافت تاریخی و وجود بناهای تاریخی و جاذبه‌های طبیعی فراوان، یکی از شهرهای هدف گردشگری است که باید زمینه لازم برای استقبال از ورود گردشگران نوروزی به این شهر را فراهم کنیم.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران از کردستان؛ سیدانور رشیدی در جلسه ستاد اجرایی خدمات سفر شهر سنندج اظهار کرد: تک تک افرادی که در بدنه شهرداری سنندج خدمت می‌کنند اعضای یک تیم هستند و در کنار هم می‌توانند مسیر دستیابی به اهداف را محقق کنند.

وی ضمن تقدیر از تلاش‌های صورت گرفته در سازمان‌ها و شهرداری مناطق سنندج، خواستار کار جهادی در مسیر خدمت‌رسانی بهتر به شهروندان شد.
وی در ادامه از سنندج به عنوان مهد هنر و فرهنگ نام برد و خاطرنشان کرد: سنندج به واسطه داشتن بافت تاریخی و وجود بناهای تاریخی و جاذبه‌های طبیعی فراوان، همواره مقصد گردشگران داخلی و خارجی بوده است.
شهردار سنندج گفت: سنندج با برخورداری از بیشترین بنا و عمارت تاریخی، جز یکی از شهرهای دارای بیشترین تراکم و تعداد اثر تاریخی کشور است و این ظرفیت‌ها زمینه را برای انتخاب این شهر به عنوان یکی از شهرهای گردشگرپذیر مطرح کرده است.

رشیدی با تاکید بر ضرورت آماده‌سازی کامل شهر برای پذیرایی از مهمانان نوروزی افزود: گل‌کاری، نصب المان، نورپردازی در حجم بالا، نصب و بازسازی تابلوها و خط‌کشی معابر در نقاط مختلف سطح شهر باید در دستور کار سازمان سیما و منظر قرار گیرد.

نصب المان‌های مرتبط با ماه رمضان
وی عنوان کرد: سازمان سیما و منظر شهرداری المان‌هایی مرتبط با ماه رمضان (بهار قرآن) و موضوع بهار طبیعت و نورز پیش‌بینی کند و نواحی منفصل شهری هم برای این طرح به صورت ویژه دیده ببیند.
شهردار سنندج عنوان کرد: ایجاد ظرفیت‌های نمازخانه و بازسازی و تنظیف سرویس‌های بهداشتی از دیگر نکات مهمی است که باید قبل از آغاز سفرهای نوروزی انجام شود.
رشیدی خاطرنشان کرد: مردم حتی جزئی‌ترین خدمات را می‌بینند لذا ارتقای سطح خدمات‌رسانی به شهروندان موجب امیدآفرینی و ایجاد شور و نشاط در جامعه خواهد شد.
وی مناسب‌سازی محیط شهری برای جامعه کم توانان را هم مورد تاکید قرار داد و گفت: ایجاد پارک‌سوار در برخی نقاط شهر ضروری است که باید پیگیری لازم در این خصوص صورت بگیرد.

وی با بیان اینکه براساس برنامه ریزی‌های صورت گرفته در سال آینده انقلابی در حوزه عمرانی در شهر سنندج اتفاق خواهد افتاد خاطرنشان کرد: سال آینده بخش قابل توجهی از معابر اصلی و محلات در کیفیت مناسب آسفالت می‌شود.

شهردار سنندج افزود: موضوع ساماندهی وانت‌های میوه‌فروشی، جمع‌آوری سگ‌های بلاصاحب و همچنین سامان بخشیدن به دست‌فروشان در بافت مرکزی شهر به عنوان اولویت‌های مهم باید در دستور کار سازمان‌ها و مناطق متولی قرار گیرد.

تعریف ۳ هزار میلیارد تومان پروژه مطالعاتی در حوزه عمران شهری

رشیدی در ادامه اضافه کرد: در حال حاضر بالغ بر ۳ هزار میلیارد تومان پروژه مطالعاتی آماده در شهرداری سنندج وجود دارد که در آینده نزدیک با حضور مسئولان کشوری چند پروژه آن کلنگ‌زنی و وارد فاز اجرا خواهد شد.
وی با بیان اینکه رفع مشکل ترافیک به عنوان مطالبه جدی شهروندان از اولویت ‌ای مهم در تعریف پروژه‌های عمرانی شهرداری بوده است، گفت: در همین راستا در تمام سطح شهر پروژه‌هایی برای رفع گره‌های ترافیکی تعریف شده که اجرای حتی بخشی از این پروژه‌ها می‌تواند ۲۰ تا ۳۰ درصد مشکلات ترافیکی را رفع کند.

شهردار سنندج افزود: غیر از ۳ پروژه بزرگ عمرانی که جز ابرپروژه‌ها است طرح مطالعاتی تقاطع غیرهمسطح تکیه و چمن، غفور، تکمیل بلوار اسلام آباد، ۳۶ متری معتمدوزیری و …نیز انجام شده است.

رشیدی ساماندهی دستفروشان در بافت مرکزی شهر را ضروری دانست و گفت: برای ساماندهی دستفروشان پیاده راه فردوسی، خیابان طالقانی و خیابان امام مدیر بازار انتخاب شود و تمهیدات لازم در این خصوص اندیشیده شود.