فراخوان نخستین جشنواره ملی «آوای دف سنه دژ » اعلام شد مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کردستان از اعلام فراخوان نخستین جشنواره ملی «آوای دف سنه دژ» از ۱۸ مهرماه در سطح کشور خبر داد و گفت: این جشنواره در نیمه اول آبان‌ماه در کردستان برگزار می‌شود. به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران […]

فراخوان نخستین جشنواره ملی «آوای دف سنه دژ » اعلام شد

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کردستان از اعلام فراخوان نخستین جشنواره ملی «آوای دف سنه دژ» از ۱۸ مهرماه در سطح کشور خبر داد و گفت: این جشنواره در نیمه اول آبان‌ماه در کردستان برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران از کردستان؛ علی اصغر دریایی، در گفت‌وگو با خبرگزاری ایسنا مرکز کردستان، اظهار کرد: اولین جشنواره ملی «آوای دف سنه دژ» در نیمه اول آبان‌ماه سال‌جاری در سطح استان کردستان برگزار می‌شود.

وی از اعلام فراخوان اولین جشنواره ملی «آوای دف سنه دژ» از روز شنبه، ۲۲ مهرماه در سطح  کشور خبر داد و افزود: علاقه‌مندان تا ۳۰ مهرماه فرصت دارند آثار خود را به دبیرخانه این جشنواره ارسال کنند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کردستان بیان کرد: این جشنواره با هدف کشف و حمایت از استعدادهای جوانان و حفظ اصالت دف در دو رده سنی جوانان ۱۲ تا ۱۸ سال و بزرگسالان از ۱۸ سال به بالا برگزار می‌شود.

وی با اشاره به تجلیل ۱۰ نفر از مدرسان و اساتید دف اصیل ایرانی در این جشنواره ادامه داد: حفظ اصالت و شأن ساز عرفانی دف از معیارهای اصلی برای حضور در بخش مسابقه است.

دریایی ادامه داد: این جشنواره در سه بخش مولودخوانی، گروه‌نوازی و تک‌نوازی برگزار می شود که دانش موسیقایی و تئوری شناخت مقام‌های دف در این دو بخش دارای امتیاز ویژه است.

وی افزود: در بخش مولودخوانی که ویژه آقایان بوده باید حداقل اعضای گروه هفت نفر و مدت زمان اجرا ۱۵ دقیقه باشد و در بخش گروه‌نوازی نیز باید حداقل اعضا هفت و حداکثر پنج نفر و مدت زمان اجرای آنان بین هفت تا ۱۰ دقیقه باشد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کردستان اظهار کرد: بخش تک‌نوازی در دو گروه آقایان و بانوان و در دو رده سنی ۱۲ تا ۱۸ سال و ۱۸ سال به بالا برگزار می‌شود که باید زمان اجرای تک‌نوازی پنج دقیقه باشد.

وی خاطرنشان کرد: ارائه فایل تصویری بدون ادیت صوتی و معرفی شفاهی از سوی نوازندگان یا سرپرست گروه به دبیرخانه اولین جشنواره ملی «آوای دف سنه دژ» ضروری است و دبیرخانه هیچ تعهدی در خصوص پذیرش افراد همراه یا خارج از مسابقه را ندارد.

دریایی در پایان یادآور شد: علاقه‌مندان به شرکت در این جشنواره باید آثار خود را تا ۳۰ مهرماه جاری از طریق فضای مجازی به شماره ۰۹۱۸۶۵۹۰۰۴۵ ارسال کنند و یا با شماره ۰۹۱۹۷۲۸۰۸۶۳ تماس حاصل کنند.

کویستان عبدالحکیمی