رئیس کمیسیون عمران، معماری و شهرسازی شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: طرح بازآفرینی شهری نیازمند همراهی شهروندان خواهد بود، زیرا بیشتر ساخت‌های فرسوده، ریزدانه است و لزوم همراهی، مساعدت و همکاری مردم را می‌طلبد. به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران، اداره ارتباطات و امور بین الملل شورای اسلامی شهر اصفهان، رسول میرباقری در خصوص […]

رئیس کمیسیون عمران، معماری و شهرسازی شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: طرح بازآفرینی شهری نیازمند همراهی شهروندان خواهد بود، زیرا بیشتر ساخت‌های فرسوده، ریزدانه است و لزوم همراهی، مساعدت و همکاری مردم را می‌طلبد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران، اداره ارتباطات و امور بین الملل شورای اسلامی شهر اصفهان، رسول میرباقری در خصوص اهمیت بازآفرینی شهری، اظهار کرد: در شهر بعضی مناطق ضعیف از نظر خدمات و ساختمان‌های ناایمن و قدیمی و غیرتاریخی وجود دارد که باید بافت آن‌ها تغییر و وضعیت زندگی در آن اصلاح شود.

وی ادامه داد: در این دوره مدیریت شهری ستاد بازآفرینی و مسکن شهرداری اصفهان تشکیل شد و موضوع بازآفرینی در مناطق پانزده‌گانه به صورت جدی با مدیریت شهردار اصفهان و رئیس شورای اسلامی شهر پیگیری می‌شود.

رئیس کمیسیون عمران، معماری و شهرسازی شورای اسلامی شهر اصفهان تصریح کرد: قرارگاه مسکن و بازآفرینی در مناطق پانزده‌گانه، شکل گرفته، طرح‌ها به تدریج آماده شده و در حال حاضر بعضی از طرح‌ها در مرحله مشاور و بعضی در مرحله تصویب در کمیسیون ماده ۵ قرار گرفته است، امیدواریم در این دوره اتفاقات ویژه‌ای با سرعت قابل قبول‌تری در بحث بازآفرینی مسکن رخ دهد.

وی با اشاره به چالش‌های حوزه بازآفرینی شهری، اضافه کرد: این طرح نیازمند همراهی مردم خواهد بود، زیرا بیشتر ساخت‌های فرسوده خانه‌های کوچک و ریزدانه است و لزوم همراهی، مساعدت و همکاری مردم را می‌طلبد.

میرباقری اضافه کرد: اگر در بعضی صحنه‌ها مردم همراهی نکنند پروژه متوقف می‌شود، از طرف دیگر بحث مراحل اداری است که طرح باید در ستاد بازآفرینی، کمیته کار و کمیسیون ماده ۵ تصویب شود که این مراحل اداری زمان‌بر است و باید کمک کرد تا با حداقل زمان ممکن این طرح‌ها اجرایی شود.

وی گفت: فاصله زیادی با نقطه ایده‌آل داریم، به عنوان مثال طی سال‌های گذشته حدود سه درصد بازآفرینی داشتیم و اگر با همین سرعت پیش برویم، هیچ‌گاه بازآفرینی بافت‌های فرسوده کامل نمی‌شود و هر چقدر به سمت کامل شدن حرکت کنیم از طرف دیگر بافت فرسوده تولید می‌شود.

رئیس کمیسیون عمران، معماری و شهرسازی شورای اسلامی شهر اصفهان ادامه داد: راهکار حل این موضوع عزم جدی مدیران استانی و شهری و نیز سرعت بخشیدن و کمک کردن به تمام سازمان‌ها و ادارات مربوطه است تا شهروندان در مدت زمان کمتری شاهد رشد در حوزه بازآفرینی شهری باشند.

وی با اشاره به میزان اعتبار در راستای بازآفرینی شهری، خاطرنشان کرد: اکنون اقداماتی در راستای انتخاب منطقه، طراحی، مراحل اداری و انتخاب سرمایه‌گذار در حال انجام است، اعتبار بازآفرینی شهری بیشتر مردمی و برعهده سرمایه‌گذاران است، البته طرح مسکن ملی توسط دولت راه‌اندازی و تسهیلاتی در این راستا مد نظر قرار دارد، به گونه‌ای که برای هر واحد مسکونی ۴۵۰ میلیون تومان تسهیلات مسکن با درصد پایین در نظر گرفته شده است.