گذر تاریخی چهارباغ پیاده راه خواهد ماند شهردار درباره گذر فرهنگی تاریخی چهارباغ اظهارداشت: این مسیر پیاده راه خواهد ماند و قصد ما ایجاد مجموعه دولتخانه صفوی به شکل سنتی و پیاده راه و اسناد بالادستی و شورای عالی ترافیک شهر و استان موافق این قضیه است. به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران، پیش […]

گذر تاریخی چهارباغ پیاده راه خواهد ماند

شهردار درباره گذر فرهنگی تاریخی چهارباغ اظهارداشت: این مسیر پیاده راه خواهد ماند و قصد ما ایجاد مجموعه دولتخانه صفوی به شکل سنتی و پیاده راه و اسناد بالادستی و شورای عالی ترافیک شهر و استان موافق این قضیه است.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران، پیش از ظهر امروز شهردار اصفهان در جمع خبرنگاران، سال ۱۴۰۱را سال پرفراز و نشیبی بیان کرد و افزود:بعضا به نظر می‌رسد شهرداری فارغ از اتفاقات اقتصادی و سیاسی کار خود را انجام می‌دهد اما واقعیت این است که هر فراز و نشیبی در حوزه اقتصادی شهرداری را تحت تأثیر قرار می‌دهد.

وی با اشاره به اینکه بودجه ۱۴۰۲ نسبت به سال گذشته ۶۵ درصد افزایش یافته است، اظهار داشت: امیدواریم با تحقق منابع آن در سال آینده خدمات بیشتر و بهتری به مردم اصفهان ارائه شود.

قاسم زاده حدود ۷۳ درصد بودجه ۱۴۰۲ شهرداری اصفهان را عمرانی و ۲۷ درصد هزینه‌ای بیان وتصریح کرد: ۴۱ درصد بودجه سال آینده به حوزه حمل و نقل، ۱۹ درصد به خدمات شهری، ۱۳ درصد مالی، اقتصادی شهردار، ۱۱ درصد برای برنامه ریزی و توسعه‌، ۱۰ درصد فرهنگی و اجتماعی، سه درصد معماری و ۲ درصد عمرانی توزیع شده است.

وی خاطرنشان کرد: در مجموع ۲۰ هزار میلیارد تومان بودجه ۱۴۰۲ شهرداری اصفهان تعیین شده که با سازمان‌های تابعه ۲۲ هزار میلیارد و ۳۴۰ میلیون تومان است.

شهردار اصفهان با بیان اینکه در بودجه ۱۴۰۲ پنج هزار میلیارد تومان طرح‌های مشارکت تعریف شده است، گفت: در صدد هستیم که سال به سال درآمد شهرداری را از محل درآمد ساختمانی کاهش دهیم.
وی با اشاره به اتفاقات تلخی که در زمینه نظافت بزرگراه ها در سال جاری رخ داد و منجر به از دست رفتن برخی از همکاران وی شد اظهار داشت:خدمات شهری و نظافت در کلانشهر اصفهان به سمت مکانیزه شدن حرکت می‌کند.
وی، تغییر روز تحویل زباله در شهر اصفهان را طرحی موفق ارزیابی کرد و گفت: آمار و ارقام در اجرای این طرح حاکی از نمره موفقی است.

شهردار اصفهان با بیان اینکه بر تبدیل زباله‌ها به مواد و انرژی متمرکز شدیم، افزود: طرح پیرولیز یا تبدیل زباله به انرژی در سطح تجاری در حال اجرا است و سیستم‌های زباله سوز هنوز به قرارداد نرسیده است.
قاسم‌زاده پیرامون فعالیت‌های انجام شده در حوزه حمل و نقل و ترافیک نیز تصریح کرد: تمرکز مجموعه شهرداری بر خط ۲ قطار شهری است که خوشبختانه پیشرفت خوبی نیز داشته و روزانه ۲ هزار نیرو با شدت و قوت به صورت شبانه‌روزی در حال انجام کار هستند.

وی با بیان اینکه شورای اسلامی شهر، شهرداری را موظف به بهره‌برداری خط ۲ در سال ۱۴۰۲ از دارک تا زینبیه کرده است، بیان کرد: حلقه حفاظتی پروژه مهم دیگر است که همچنان فعال است و جزو پروژه‌هایی است که یک روز تعطیلی نداشته و در حال پیشرفت است و همچنین ادامه خط یک مترو نیز از شهرک قدس تا دانشگاه صنعتی در سال آینده خواهیم داشت.

شهردار درباره گذر فرهنگی تاریخی چهارباغ اظهارداشت: این مسیر پیاده راه خواهد ماند و قصد ما ایجاد مجموعه دولتخانه صفوی به شکل سنتی و پیاده راه و اسناد بالادستی و شورای عالی ترافیک شهر و استان موافق این قضیه است.

وی پیرامون پروژه تبدیل ساختمان جهان‌نما به هتل با بیان اینکه این پروژه در حال به سرانجام رسیدن است، گفت: در ابتدا از اداره حقوقی بررسی‌های لازم انجام تا در صورت وجود احتمالی شاکیانی در این پروژه مسائل آن‌ها حل شود و در این راستا چند پرونده بزرگ پیدا شد و در حال ادا کردن حقوق شرعی و مادی هستیم.

قاسم‌زاده با بیان اینکه اجماع کلی مدیریت شهری بر این بود که بهترین کاربری جهان‌نما هتل است، گفت: در همین راستا طی فراخوانی که داده شد و با نسبت ۲۵ درصد شهرداری و ۷۵درصد سرمایه‌گذار با عدد ۴ هزار میلیارد تومان به نتیجه رسیدیم.

وی ادامه داد: در قرارداد منعقد شده بهره‌‌برداری هتل ۵ ساله پیش‌بینی شده اما سرمایه‌گذار مصمم بر بهره‌برداری ۲ ساله این پروژه است که در این صورت نقاط تجاری نیز پررونق خواهد شد.

خبرنگار: الهام خانی