در دیدار فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری آذربایجان و فرمانده عملیات نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در خصوص برگزاری رزمایش مشترک در دریای خزر توافق شد. به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران، وزارت دفاع جمهوری آذربایجان امروز (چهارشنبه) در بیانیه‌ای از توافق جمهوری اسلامی ایران و جمهوری آذربایجان برای برگزاری رزمایش مشترک در […]

در دیدار فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری آذربایجان و فرمانده عملیات نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در خصوص برگزاری رزمایش مشترک در دریای خزر توافق شد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران، وزارت دفاع جمهوری آذربایجان امروز (چهارشنبه) در بیانیه‌ای از توافق جمهوری اسلامی ایران و جمهوری آذربایجان برای برگزاری رزمایش مشترک در دریای خزر خبر داد.

خبرگزاری (APA) جمهوری آذربایجان به نقل از وزارت دفاع این کشور گزارش کرد که هیأت جمهوری اسلامی ایران برای شرکت بعنوان ناظر در رزمایش‌های تاکتیکی مشترک «خزر-۲۰۲۳» در جمهوری آذربایجان با مشارکت ناو جنگی و نیروهای نظامی جمهوری آذربایجان و نیروی دریایی قزاقستان وارد باکو شد.

بر اساس این گزارش، «سبحان بکیروف» فرمانده نیروی دریایی جمهوری آذربایجان با هیأتی به رهبری «محمدرضا خزایی» فرمانده عملیات نیروی ارتش جمهوری اسلامی ایران در باکو دیدار و گفت‌وگو کرد.

طبق بیانیه وزارت دفاع جمهوری آذربایجان، اهمیت رزمایش «خزر-۲۰۲۳» در نشستی به میزبای ستاد فرماندهی نیروی دریایی جمهوری آذربایجان مورد تأکید قرار گرفت و طرفین نشست بر اهمیت برگزاری رزمایش‌های مشترک نیروی دریایی تهران و باکو در دریای خزر در آینده تأکید کردند و توافق اولیه در این خصوص حاصل شد.

فرماندهان نظامی ایران و جمهوری آذربایجان در نشست خود درخصوص چشم‌انداز توسعه همکاری در زمینه نظامی بین نیروهای دریایی جمهوری آذربایجان و جمهوری اسلامی ایران گفت‌وگو کردند.

طبق این گزارش، هنوز تاریخ دقیقی برای برگزاری رزمایش مشترک میان جمهوری آذربایجان و جمهوری اسلامی ایران در دریای خزر تعیین نشده است.

گزارش‌ها حاکی از آن است که توسعه همکاری‌های دفاعی و نظامی ایران و جمهوری آذربایجان در دستور کار دو کشور قرار دارد.

به طور همزمان، رسانه‌های داخلی گزارش کردند که سرلشکر پاسدار محمد باقری رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح ایران در گفت‌وگوی تلفنی با ژنرال «ذاکر حسن اف» وزیر دفاع جمهوری آذربایجان بر توسعه مناسبات و همکاری‌های دفاعی و نظامی دوجانبه تأکید کردند