جشن انقلاب ویژه کودکان و نوجوانان مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کردستان از اجرای جشن های انقلاب ویژه کودکان و نوجوانان توسط کمیته کودک و نوجوان ستاد دهه فجر انقلاب اسلامی استان کردستان در سال ۱۴۰۱ خبر داد. به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران از کردستان؛حمیدرضا گوهری گفت: کانون پرورش […]

جشن انقلاب ویژه کودکان و نوجوانان

مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کردستان از اجرای جشن های انقلاب ویژه کودکان و نوجوانان توسط کمیته کودک و نوجوان ستاد دهه فجر انقلاب اسلامی استان کردستان در سال ۱۴۰۱ خبر داد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران از کردستان؛حمیدرضا گوهری گفت: کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کردستان  امسال باشکوه‌تر از سال گذشته این ایام را با حضور دانش آموزان جشن خواهد گرفت.

گوهری با اشاره به دیگر برنامه های کمیته کودک و نوجوان استان کردستان افزود: معرفی روز شمارانقلاب به صورت دیواری، معرفی شخصیت رهبر انقلاب اسلامی امام خمینی (ره) و حضرت امام خامنه ای (مدظله العالی)، معرفی کتاب های تاریخی با حضور دانش آموزان و توسط مربیان اجرا می شود که در این برنامه ها کودکان و نوجوانان با شخصیت های ماندگار انقلاب آشنا می شوند.

وی همچنین در سخنانی خاطر نشان ساخت: در ویژه برنامه های کمیته کودک و نوجوان استان سعی شده از ابزار هنر به عنوان یکی از ابزار های انتقال پیام استفاده شود که با استفاده از هنر نقاشی کودکان و نوجوانان به صورت کارگاهی و گروهی با موضوع پرچم شرکت می کنند و به خلق اثر هنری می پردازند.

مسئول کمیته کودک و نوجوان استان کردستان با بیان شعار «ایران استوار، ۴۴ سال افتخار» گفت: ایجاد فضای نشاط و شادی از سیاست‌ها و راهبردهای کمیته کودک و نوجوان می باشد که در قالب برنامه های متنوع فرهنگی،هنری و ادبی دستاوردهای انقلاب را در ۴۴ سال گذشته روایت خواهیم کرد.

حمیدرضا گوهری در بخش دیگری از سخنان خود به دیگر برنامه‌های این کمیته اشاره کرد و افزود؛ کارگاه قصه گویی ، نمایش خلاق، کارگاه ادبی و نوشتن خلاق با عنوان لاله های  سرخ، نامه ای به امام شهدا، کاردستی اوریگامی در قالب گل های لاله در سه رنگ پرچم ، خوشنویسی، مسابقات فرهنگی، و هنری، تهیه کارت پستال‌های مرتبط با ایام دهه فجربا هدف انتقال ارزش‌ها و حافظه تاریخی انقلاب به کودکان و نوجوانان، شعرخوانی از اشعار امام (ره(  و شعرخوانی با موضوع روزهای انقلاب، نمایش فیلم ها و انیمیشن های مناسب با این ایام، مسابقه داستان نویسی با موضوع انقلاب، جشنواره بازیهای بومی و محلی با حضور کودکان و نوجوانان در تمامی مراکز کانون استان کردستان برگزار می شود.

گوهری در ادامه به سهم کودکان و نوجوانان در برنامه های دهه ی فجر انقلاب اسلامی اشاره کرد و گفت: در راستای بهره مندی روستاهای مناطق مرزی و دیگر روستاهای استان کتابخانه های سیار به اجرای برنامه های متنوع فرهنگی هنری و ادبی خواهند پرداخت .

وی از اجرای ویژه برنامه “پیک امید” در روستاهای مناطق مرزی نیز خبر داد و افزود: ویژه برنامه پیک امید با حضور مربیان کانون و اهدای کتاب به کودکان و نوجوانان روستاهای مناطق مرزی مریوان و برپایی کارگاه های کاردستی، قصه گویی ، شعر خوانی و نمایش فیلم برگزار خواهد شد .

لازم به ذکر است، مراکز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کردستان دارای ۲۱ مرکز ثابت و ۴ کتابخانه سیار روستایی می باشد.