رئیس جمهور عراق در دیدار با فرمانده ناتو در این کشور درباره موضوعات مختلفی با او رایزنی کرد. به گزارش پایگاه خبری شهیدیاران ،«عبداللطیف جمال رشید»، رئیس جمهوری عراق در کاخ بغداد با «جیووانی اینوچی»، فرمانده هیئت ناتو در این کشور دیدار و گفت‌وگو کرد. در این دیدار درباره ماموریت ناتو در عراق در مشورت‌دهی […]

رئیس جمهور عراق در دیدار با فرمانده ناتو در این کشور درباره موضوعات مختلفی با او رایزنی کرد.

به گزارش پایگاه خبری شهیدیاران ،«عبداللطیف جمال رشید»، رئیس جمهوری عراق در کاخ بغداد با «جیووانی اینوچی»، فرمانده هیئت ناتو در این کشور دیدار و گفت‌وگو کرد.

در این دیدار درباره ماموریت ناتو در عراق در مشورت‌دهی نظامی و آموزش و تقویت توانمندی نظامی و ارتقای سطح آمادگی و حرفه‌ای‌گری نیروهای عراقی در راستای حمایت از تلاش‌های این کشور در مبارزه با تروریسم و نابود کردن کانون‌های آن رایزنی شد.

رئیس جمهوری عراق با تاکید بر اینکه تروریسم و افراط‌گرایی پدیده‌ای خطرناک برای همه جهان هستند، اظهار داشت: نیروهای امنیتی مختلف عراق توانستند تروریسم را شکست داده و نقشه‌های آن را نقش برآب کنند و اکنون به تعقیب هسته‌های باقی مانده تروریسم اقدام می‌کنند.وی با اشاره به اهمیت همکاری با ناتو در زمینه تقویت توانمندی نیروهای امنیتی عراق، اظهار داشت:ماموریت آموزشی و مستشاری ناتو باید گسترش یافته و شامل همه مناطق عراق شود.

از سوی دیگر، فرمانده هیات ناتو در عراق از تمایل این نهاد نظامی برای تحکیم همکاری با عراق در زمینه آموزشی و مستشاری و تبادل تجربیات و تلاش‌های اطلاعاتی در راستای تقویت توانمندی نیروهای مسلح مختلف عراق خبر داد.

همچنین «عبداللطیف رشید»، رئیس جمهوری عراق در جریان دریافت استوار نامه سفیران سه کشور در بغداد تاکید کرد که سیاست خارجی بغداد مبتنی بر احترام متقابل و در پیش گرفتن گفتگوی سازنده است.از سوی دیگر روز گذشته «محمد کاظم آل صادق»، سفیر جمهوری اسلامی ایران در بغداد با «فالح الفیاض»، رئیس سازمان الحشد الشعبی عراق دیدار کرد.