نماینده ولی فقیه در استان کردستان گفت: علاوه بر توجه به شعار امسال، نباید شعار سال‌های قبل از جمله مانع‌زادیی در مقابل تولید فراموش شود و باید موانع و گره از سر راه کسانی که قصد شروع فعالیت‌ اقتصادی و زیرساختی دارند برداشته شود. به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران از کردستان،حجت‌الاسلام عبدالرضا پورذهبی […]

نماینده ولی فقیه در استان کردستان گفت: علاوه بر توجه به شعار امسال، نباید شعار سال‌های قبل از جمله مانع‌زادیی در مقابل تولید فراموش شود و باید موانع و گره از سر راه کسانی که قصد شروع فعالیت‌ اقتصادی و زیرساختی دارند برداشته شود.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران از کردستان،حجت‌الاسلام عبدالرضا پورذهبی در بازدید از کارخانه تراکتورسازی کردستان و مراسم بزرگداشت روز بسیج کارگری در سنندج اظهار داشت: موانع و گره از سر راه کسانی که قصد شروع فعالیت‌ اقتصادی و زیرساختی دارند برداشته شود.

پورذهبی گفت: سرمایه‌گذاران بخش خصوصی و دولتی با الگوبرداری از واحدهای تولیدی همچون تراکتورسازی کردستان، در این استان اقدام به راه‌اندازی واحدهای تولیدی کنند زیرا که استان کردستان از اقلیم و نیروی کار مناسب و قوی و همچنین موقعیت جغرافیایی خوب و از خاصیت نزدیکی به مرز برخوردار است.

وی افزود: امیدواریم با راه‌اندازی واحدهای موفق تولیدی در استان، موانع بی کاری برای جوانان در جهت دغدغه شغل برداشته شود.

نماینده ولی فقیه در کردستان اظهار کرد: چنین واحدهای تولیدی کار را از سطح شعار به عمل رساندند و کسانی که بر طبل ناامیدی می‌زنند اگر به چنین واحدهایی سر بزنند از این فضای ناامیدی خارج می‌شوند.

ایشان با اشاره به حدیثی از پیامبر اکرم(ص) اظهار داشت: کار کارگر و تولید کننده با توجه به اینکه برای رفاه ومعیشت خانواده و جامعه خود تلاش می‌کند همانند مجاهدت در راه خدا است.
 

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کردستان نیز در این مراسم، ضمن تبریک روز بسیج کارگری اظهار داشت: کارگران و تولیدکنندگان سنگرهای اقتصاد را رها نکردند و همواره در توسعه کشور اهتمام دارند

پیشکاری گفت: استکبار جهانی وقتی اتاق جنگ را از وزارت دفاع به اقتصاد خود انتقال داد رهبر فرزانه انقلاب هم بر اقتصاد مقاومتی بسیار و حمایت از تولید و اقتصاد تاکید بسیاری کردند ما نیز باید با تلاش و کار، جایگاه نظام جمهوری اسلامی را به جایگاه واقعی خود برسانیم که این هم با دستان فولادین و زحمات صادقانه کارگران و تولیدکنندگان محقق می شود.

پیشکاری افزود: افزایش ۵۷ درصدی حقوق کارگران و پرداخت معوقات واحدهای تولیدی از اتفاقات مهمی در دولت عدالت محور بوده که نشان دهنده ی توجه دولت به تولید و اشتغالزایی است.

رییس کارخانه تراکتورسازی کردستان هم در این مراسم گفت: تولیدات این کارخانه از یک هزار و ۲۸۵ دستگاه در سال ۹۴ به سه هزار و ۴۸۴ دستگاه در سال گذشته رسید که نشان‌ دهنده افزایش بیش از ۱۰۰ درصدی است.

 یوسف دادگر با بیان اینکه افزایش تولید بدون نصب العین قرار دادن خواست رهبر معظم انقلاب امکان پذیر نبود افزود: قبلا به دلیل تفاوت ارزی و امکان سود بیشتر قطعاتی به صورت وارداتی مورد استفاده قرار می‌گرفت که با اعمال تحریم ها در تولید این قطعات هم به خودکفایی در سطح بالا رسیدیم.

وی ادامه داد: میزان فروش تراکتورسازی کردستان از یک هزار و ۵۹۶ دستگاه در سال ۹۴ به سه هزار و ۴۴۷ دستگاه در سال گذشته رسید که از این تعداد یک هزار دستگاه صادر شده و مابقی در بازار داخلی به فروش رسیده است.

دادگر یادآور شد: برای ماندگار وسرپا ماندن یک واحد تولیدی نیاز به بازسازی ماشین آلات و تجهیزات آن است که این مهم در قنعت تراکتورسازی کردستان پیشرفت خوبی کرده است.

کویستان عبدالحکیمی /کردستان