مدیرکل غله و خدمات بازرگانی همدان از خرید تضمینی ۳۱۴ هزار و ۷۱۵ تن گندم تا ۱۰ مردادماه خبر داد که نسبت به سال قبل رشد ۹ درصدی دارد. به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران، سیدحسین خوانساری با اشاره به خرید تضمینی گندم از کشاورزان اظهار کرد: تا ۱۰ مردادماه امسال ۳۱۴ هزار و […]

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی همدان از خرید تضمینی ۳۱۴ هزار و ۷۱۵ تن گندم تا ۱۰ مردادماه خبر داد که نسبت به سال قبل رشد ۹ درصدی دارد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران، سیدحسین خوانساری با اشاره به خرید تضمینی گندم از کشاورزان اظهار کرد: تا ۱۰ مردادماه امسال ۳۱۴ هزار و ۷۱۵ تن گندم تضمینی در استان خریداری شده که ارزش این میزان محصول ۵۲ هزار و ۱۶۰ میلیارد ریال است.

وی با بیان اینکه تاکنون ۷ درصد از مطالبات گندم‌کاران پرداخت شده است گفت: از میزان گندم خریداری شده ۱۲ هزار و ۸۹۶ تن توسط مراکز دولتی، ۹ هزار و  ۷۸۲ تن توسط کارخانجات آرد و ۱۴۹ هزار و ۲۷۰ تن توسط سیلوهای بخش خصوصی خریداری شده و سهم خرید تعاونی‌های روستایی ۱۴۲ هزار و ۷۶۷ تن بوده است.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی همدان با بیان اینکه تاکنون ۲۲ هزار و ۱۴۹ تن گندم در شهرستان همدان خریداری شده است افزود: ۱۹ هزار و  ۹۸۶ تن در ملایر، ۶۸ هزار و ۱۴۳ تن در نهاوند،  ۱۵ هزار و ۲۵ تن در تویسرکان، ۵۴ هزار و ۴۰۸ تن در اسدآباد، ۱۳ هزار و ۸۶ تن در بهار، ۴۹ هزار و ۳۴۱ تن در رزن، ۴۵ هزار و ۲۱۶ تن کبودراهنگ، ۵ هزار و ۸۸۲ تن در فامنین  و ۲۱هزار و ۴۸۰ تن در درگزین گندم خریداری شده است. 

وی با بیان اینکه سال گذشته تا ۱۰ مردادماه ۲۸۸ هزار و ۶۴۳ تن گندم از کشاورزان استان خریداری شده بود که ۹ درصد اختلاف را نشان می‌دهد خاطرنشان کرد: سال ۱۴۰۰ تا این روز میزان ۱۸۵ هزار و ۶۳۸ تن خریداری شده بود که اختلاف ۷۰ درصدی را دارد.