استقبال از فعالیت های فرهنگی موکب کتابخانه های عمومی کردستان در مرز باشماق سرپرست اداره کل کتابخانه های عمومی استان کردستان گفت: فعالیت های فرهنگی موکب ویژه کتابخانه های عمومی در پایانه مرزی باشماق با استقبال علاقمندان و زائران اربعین همراه بوده است. به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران از کردستان؛ معصومه حسنی خونسار […]


استقبال از فعالیت های فرهنگی موکب کتابخانه های عمومی کردستان در مرز باشماق


سرپرست اداره کل کتابخانه های عمومی استان کردستان گفت: فعالیت های فرهنگی موکب ویژه کتابخانه های عمومی در پایانه مرزی باشماق با استقبال علاقمندان و زائران اربعین همراه بوده است.


به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران از کردستان؛ معصومه حسنی خونسار در گفتگو با خبرنگاران اظهار کرد: از زمان برپایی موکب این نهاد فرهنگی در مرز باشماق، برنامه های متنوعی با محوریت کتاب و کتابخوانی برای زائران برگزار شده است.


وی ادامه داد: این موکب از ۵ شهریور ماه سال جاری در پایانه مرزی باشماق مریوان برپا شده و در این بازه زمانی برنامه های مختلفی برای زائران برگزار شده است.
حسنی خونسار عنوان کرد: نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور هر سال اقدام به برگزاری برنامه‌های فرهنگی متنوعی در ایام اربعین حسینی کرده است، اما برپایی موکب در استان کردستان برای نخستین بار است که صورت می گیرد.
وی گفت: این اداره کل در سال جاری و در راستای عمل به رسالت فرهنگی، اجتماعی و کتاب‌محور خود، تلاش کرده تا با شعار «سر فصل کتاب عشق ما، حسین علیه‌­السلام است»، ضمن استفاده از ظرفیت این ایام، خدمات خود را در بین اقشار مختلف مردم و به ویژه زائران اباعبدالله علیه‌السلام توسعه دهد.


وی تصریح کرد: در موکب اداره کل کتابخانه های عمومی کردستان برنامه هایی از جمله عضوگیری رایگان، پرده خوانی عاشورا، پویش زیارت نیابتی شهداء، آموزش ساخت اوریگامی، قصه گویی، نمایش کتاب، نشست کتاب خوان و نشست های جمع خوانی با محوریت اربعین برای زوار امام حسین علیه‌السلام انجام گرفته است.
سرپرست اداره کل کتابخانه های عمومی استان کردستان با اشاره به تنوع برنامه ها در موکب، بیان کرد: محور اصلی برنامه‌های فرهنگی در موکب‌ها، کودکان و نوجوانان بوده اند که خوشبختانه با حضور و استقبال این قشر مواجه شده است.

چ


حسنی خونسار با اشاره به نقش کتابداران استان در طراحی و اجرای برنامه‌های فرهنگ، گفت: اصلی‌ترین گروه در طراحی و اجرای برنامه‌های فرهنگی در موکب‌ها، کتابداران بوده اند که اجرای برنامه های فرهنگی با محوریت کتابخوانی را بر عهده داشته اند.


وی با اشاره به حضور مسئولان کشوری و استانی در موکب اداره کل کتابخانه های عمومی کردستان در پایانه مرزی باشماق، عنوان کرد: وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، معاون مطبوعاتی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، رئیس پلیس پیشگیری فراجا، دبیرکل نهاد کتابخانه های عمومی کشور، استاندار کردستان، نماینده ولی فقیه در استان کردستان، امام جمعه قزوین، فرمانده انتظامی استان کردستان، دبیر ستاد اربعین آستان قدس رضوی و برخی از مسئولان استانی از جمله کسانی بوده اند که از موکب این اداره کل بازدید کرده اند.
سرپرست اداره کل کتابخانه های عمومی استان کردستان اضافه کرد: البته در این مدت برخی ادارات کتابخانه های عمومی در شهرستان ها از جمله، دیواندره، قروه و کامیاران نیز اقدام به برپایی موکب و اجرای برنامه های فرهنگی کرده اند که با استقبال مواجه شده است.

کویستان عبدالحکیمی/کردستان