ماتانیاهو انگلمن بازرس کل رژیم صهیونیستی درباره ضعف امنیت سایبری و شکاف‌های امنیتی جدی در ساختار نظامی این رژیم به‌ویژه درحوزه سیستم‌های اطلاعاتی به شدت ابراز نگرانی کرد. به گزارش پایگاه خبری شهید یاران، شبکه ۱۴ رژیم صهیونیستی به نقل از بازرس کل این رژیم تاکید کرد که شکاف های امنیتی گسترده در امنیت سیستم […]

ماتانیاهو انگلمن بازرس کل رژیم صهیونیستی درباره ضعف امنیت سایبری و شکاف‌های امنیتی جدی در ساختار نظامی این رژیم به‌ویژه درحوزه سیستم‌های اطلاعاتی به شدت ابراز نگرانی کرد.

به گزارش پایگاه خبری شهید یاران، شبکه ۱۴ رژیم صهیونیستی به نقل از بازرس کل این رژیم تاکید کرد که شکاف های امنیتی گسترده در امنیت سیستم های اطلاعاتی نظامیان رژیم اسرائیل وجود دارد و هیچگونه سیستمی که توان ارائه حفاظت امنیتی کافی برای تشکیلات نظامی این رژیم را داشته باشد، در دست نیست.

این مقام صهیونیست افزود: هیچ سیستم الکترونیکی که قادر به ارائه حفاظت امنیتی کافی برای اطلاعات و پایگاه های اطلاعاتی نظامیان اسرائیلی در داخل ارتش باشد، نداریم و الزامات مندرج در مقررات سیاست امنیت سایبری مربوط به این تشکیلات بر زمین مانده و اجرایی نشده است.

انگلمن تاکید کرد: این بی توجهی به تامین الزامات و مقررات سیاست امنیت سایبری در تشکیلات ارتش ممکن است پایگاه‌های اطلاعاتی ارتش را در معرض خطر آسیب و از دست رفتن اعتبار و محرمانه بودن داده‌های شخصی نظامیان قرار دهد.

ناظر کل رژیم صهیونیستی اذعان کرد: مدیریت کارآمدی بر سیستم‌های اطلاعات و داده‌های نظامی صورت نمی گیرد و بیم آن می رود که سیستم فعلی تشخیص هویت کاربران نتوانند امنیت مورد نظر را تامین کنند.

وی گفت: در حال حاضر در ارتش اسرائیل، سیاست طبقه‌بندی پایگاه داده برای هر نظامی بر مبنای تایید هویت با اثر انگشت، اثر کف دست و حتی عکس‌های دندان فعال هستند ولی امنیت این سیستم در حد متوسط ارزیابی می شود و باید برای ارتقای آن چاره اندیشی کرد.

مناطق مختلف فلسطین اشغالی بویژه در طول ماههای اخیر شاهد موارد متعدد آتش سوزی، هک سیستم های زیرساختی از جمله سیستم های شهری و حمل و نقل و برق و مخابراتی و تاسیسات نظامی و امنیتی بوده است.