راهی شدن ۴۵ درصد دانش‌آموزان اصفهانی به هنرستان ها ۴۵ درصد دانش‌آموزان اصفهانی در بدو ورود به دوره متوسطه دوم راهی هنرستان‌ها می‌شوند. به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران؛ رئیس اداره آموزش فنی و حرفه‌ای و کار و دانش اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان گفت:این آمار در کشور ۳۹٫۷ درصد است و […]

راهی شدن ۴۵ درصد دانش‌آموزان اصفهانی به هنرستان ها

۴۵ درصد دانش‌آموزان اصفهانی در بدو ورود به دوره متوسطه دوم راهی هنرستان‌ها می‌شوند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران؛ رئیس اداره آموزش فنی و حرفه‌ای و کار و دانش اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان گفت:این آمار در کشور ۳۹٫۷ درصد است و استان اصفهان در این زمینه بسیار بالاتر از میانگین کشوری است.

پیمان شاهپوری افزود: امسال دو هزار هنرجوی جدید در هنرستان‌ها ثبت‌نام کرده‌اند و ۱۸ هنرستان جدید به شمار هنرستان‌های استان افزوده شده است.

وی حرکت‌هایی نظیر نهضت هنرستان‌سازی برای جذب خیران به سمت ساخت آن‌ها را اثربخش دانست و گفت: در این نهضت که به ابتکار مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان آغاز و تاکنون برنامه‌ریزی‌هایی برای تکمیل ۳۲ هنرستان جدید انجام شده است.

رئیس اداره آموزش فنی و حرفه‌ای و کار و دانش اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان افزود: تأسیس مراکز نوآوری و کارآفرینی ابتکار استان در زمینه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای و کار و دانش است و دانش‌آموزانی که ایده خاصی دارند و به دنبال اجرای آن هستند می‌توانند به این مراکز مراجعه کنند.

هم اکنون ۷۵ هزار هنرجو در ۸۰ رشته و در ۴۵۰ هنرستان استان اصفهان در حال تحصیل هستند.