به گزارش پایگاه خبری شهید یاران به نقل از وزارت امور خارجه، امروز خانم گلدا الخوری در آغاز ماموریت خود به عنوان مدیر دفتر منطقه ای یونسکو با من دیدار کرد. امروز خانم گلدا الخوری در آغاز ماموریت خود به عنوان مدیر دفتر منطقه ای یونسکو با من دیدار کرد.ضمن تبریک و آرزوی موفقیت برای […]

به گزارش پایگاه خبری شهید یاران به نقل از وزارت امور خارجه، امروز خانم گلدا الخوری در آغاز ماموریت خود به عنوان مدیر دفتر منطقه ای یونسکو با من دیدار کرد.

امروز خانم گلدا الخوری در آغاز ماموریت خود به عنوان مدیر دفتر منطقه ای یونسکو با من دیدار کرد.
ضمن تبریک و آرزوی موفقیت برای خانم الخوری، به ایشان گفتم رابطه کشورمان و یونسکو به ویژه در حوزه‌هایی چون ثبت میراث فرهنگی نزدیک است و توانمندی‌های جمهوری اسلامی ایران در زمینه‌های آموزش، آموزش عالی و فن آوری به ویژه در حوزه بانوان ایرانی مثال زدنی است.
ما در گفتگو برای حفظ منافع و عزت مردم، لکنت زبان نخواهیم داشت. با اشاره به سند ٢٠٣٠ به ایشان گفتم، قرار بود این سند در حوزه آموزش باعث همبستگی جهانی باشد اما با نادیده گرفتن هویت و واقعیت های فرهنگی کشورها آنها را در این حوزه دچار مشکل کرده است و از این رو جمهوری اسلامی ایران بر اساس قوانین داخلی و فرهنگی خود به این سند نگاه می‌کند.
خانم گلدا الخوری نیز در این دیدار شرحی از برنامه‌های خود برای دفتر را ارایه و وعده داد حداکثر تلاش خویش را برای ارتقای جایگاه این دفتر منطقه ای به عمل آورد.