استاندار کردستان با یادآوری اینکه بهبود شرایط کسب و کار اولویت دولت است، گفت: کارگروه اشتغال استان باید در این راستا اقدامات و برنامه‌های مناسبی را در دستور کار قرار دهد. به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران از کردستان، دکتر اسماعیل زارعی‌کوشا در جلسه کارگروه اشتغال استان، گفت: تسهیلات تبصره ۱۸ فرصت بسیار مناسبی […]

استاندار کردستان با یادآوری اینکه بهبود شرایط کسب و کار اولویت دولت است، گفت: کارگروه اشتغال استان باید در این راستا اقدامات و برنامه‌های مناسبی را در دستور کار قرار دهد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران از کردستان، دکتر اسماعیل زارعی‌کوشا در جلسه کارگروه اشتغال استان، گفت: تسهیلات تبصره ۱۸ فرصت بسیار مناسبی برای ایجاد اشتغال است اما صرف تقسیم و توزیع این تسهیلات نباید هدف باشد بلکه این اعتبارات و تسهیلات باید هدفمند پرداخت و نظارت های لازم برای تحقق اشتغال هدفگذاری شده اعمال گردد.
وی افزود: نکته مهم در پرداخت تسهیلات از محل اعتبارات (بند الف) تبصره ۱۸ ، ایجاد اشتغال است و مهمتر از آن راستی‌آزمایی و تثبیت اشتغال موجود است.
دکتر زارعی کوشا گفت: با توجه به ضرورت جذب اعتبارات تبصره ۱۸ برای استان، اگر شهرستانی در مدت تعیین شده نتوانست سهم خود را جذب کند تسهیلات باقیمانده باید به سایر شهرستان‌ها تزریق شود.
استاندار کردستان گفت: در صورت جذب به موقع سهم کردستان از اعتبارات تبصره ۱۸، تلاش خواهیم کرد که سهم بیشتری را از دولت دریافت کنیم.
وی یادآور شد: علاوه بر سهم تخصیص یافته استان‌ها یک ظرفیت عمومی نیز در وزارتخانه‌ها موجود است که تخصیص آن بستگی به عملکرد استان‌ها دارد.
دکتر زارعی‌کوشا همچنین به قول وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در خصوص سرمایه‌گذاری براساس ظرفیت‌های موجود در هر ۱۰ شهرستان استان اشاره کرد و خواستار تسریع در ارائه طرح‌ها با توجه به مزیت‌های شهرستان‌ی شد.
وی در پایان به هدفگذاری دولت برای رسیدن به رشد اقتصادی هشت درصدی در سال آینده اشاره کرد و افزود: باید برنامه ریزی ها را از همین حالا آغاز کنیم تا بتوانیم در سال ۱۴۰۱ فعالیت های خوبی را اجرایی کنیم.
شایان ذکر است، از محل اعتبارات تبصره ۱۸ تاکنون ۴۹۶ طرح در حوزه‌های کشاورزی و صنایع تبدیلی، صنعت و معدن، میراث فرهنگی و گردشگری و طرح‌های دانش‌بنیان به مبلغ ۸۸۶ میلیارد تومان اولویت گرفته‌اند و همچنین سهم استان از اعتبارات مشاغل خانگی و روستایی در مجموع ۴۸ میلیارد تومان است و تاکنون ۹ میلیارد تومان تسهیلات در این حوزه پرداخت شده است.

کویستان عبدالحکیمی /کردستان